Bureaublad verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webcanal

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Een kennis van mij had wat problemen met zijn bureaublad. Dat veranderde op willekeurige momenten. Na een kort onderzoek vond ik bijna 20x bureaublad/desktop.
Om dat op te lossen heb ik alle iconen, snelkoppelingen, etc. naar het bovenste/eerste bureaublad gekopieerd. Daarna van onder af de overbodige verwijderd. Totdat er nog 1 over was. Dat zag er ook goed uit. Maar nu komt het probleem: De verwijderde bureaubladen worden weer door Vista aangemaakt en schijnbaar willekeurig gevuld.
Hoe kan ik de overbodige Bureaubladen/desktops definitief verwijderen? Zodat er maar eentje over blijft.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Martin

Dat had ik ook al bedacht, maar Norton en MBAM vinden niets. En verder ook geen rare dingen. Bedankt voor je reactie!

Hetzelfde probleem

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem:
- Ik heb meerdere bureaubladen (momenteel 3).
- Als ik ze wis komen er soort van automatisch nieuwe bureaubladen bij waar een map 'desktop' in komt te staan.
- Ik ben niet gemachtigd om alle bureaubladen te verwijderen (wel de bureaubladen die er steeds bij komen).

Voor een eventueel virus heb ik gecontroleerd, maar er is op geen enkele manier een gevonden.

Ik ben benieuwd of je (na 2 jaar) (of iemand anders) misschien een oplossing hebt gevonden voor het verwijderen van de bureaubladen.

Elles

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem:
- Ik heb meerdere bureaubladen (momenteel 3).
- Als ik ze wis komen er soort van automatisch nieuwe bureaubladen bij waar een map 'desktop' in komt te staan.
- Ik ben niet gemachtigd om alle bureaubladen te verwijderen (wel de bureaubladen die er steeds bij komen).

Voor een eventueel virus heb ik gecontroleerd, maar er is op geen enkele manier een gevonden.

Ik ben benieuwd of je (na 2 jaar) (of iemand anders) misschien een oplossing hebt gevonden voor het verwijderen van de bureaubladen.

Elles

Probeer eens via dit:
http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate.htm
Als superadmin in command te zijn en dan naar de directory's gaan, en deze proberen te deleten.

Of in veilige modus al geprobeerd? (allicht denk ik)

Mvg Timothy

Bedankt voor het meedenken. Het verwijderen is niet het probleem, het terugkomen van de verwijderde bureaubladen. Daar zit het probleem. Als ik ze verwijderd heb, zie ik ook maar 1 bureaublad, zoals het hoort. Ook na het opstarten. Maar wanneer er op de computer gewerkt wordt, verschijnen opeens weer meerdere desktops.
En zoals al vermeld heeft een virusjacht niets opgeleverd.

@Ellespelles
Hoezo 2 jaar?

Bedankt voor het meedenken. Het verwijderen is niet het probleem, het terugkomen van de verwijderde bureaubladen. Daar zit het probleem. Als ik ze verwijderd heb, zie ik ook maar 1 bureaublad, zoals het hoort. Ook na het opstarten. Maar wanneer er op de computer gewerkt wordt, verschijnen opeens weer meerdere desktops.
En zoals al vermeld heeft een virusjacht niets opgeleverd.

@Ellespelles
Hoezo 2 jaar?

Probeer dan mijn 2 laatste antwoorden is

Origineel gepost door Timothy271 Bekijk Bericht
En met de vista cd herstellen? Dat al gelukt?
En anders probeer je dit eens:
http://www.vistaheads.com/forums/mic...r-desktop.html

Zo als het niet werkt zoek ik dan wel verder

Dankjulliewel!

@ Timothy271
Dankjewel voor al je adviezen! Ik ben superadministrator geworden (helaas werkte dit uiteindelijk niet, maar je hebt mij wel iets nieuws geleerd!), heb de veilige modus geprobeerd (dit werkte ook maar tijdelijk helaas), en het ShellExView programma heeft niet iets bijzonders kunnen vinden op de computer. Uiteindelijk heb ik een nieuwe account aangemaakt en alle belangrijke bestanden hierheen verhuisd. Ik denk dat dit werkt nu, ben nog niets geks tegen gekomen. Hopen dat dit zo blijft! Heel erg bedankt!

@Webcanal:
Sorry ik keek bij de verkeerde datum (registratiedatum), dus ik dacht dat het bericht al heel oud was!

Dit probleem is opgelost.
Het steeds terugkeren van desktop/bureaublad na verwijdering heeft te maken met snelkoppelingen. Je kunt alle desktops verwijderen, maar als er een snelkoppeling op stond, wordt die weer aangemaakt op het moment dat de snelkoppeling aangeklikt wordt. Dus je moet ook alle snelkoppelingen naar de vewijderde desktops verwijderen of aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan