bureaublad vol snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
PROBLEEM BUREAUBALD/HERSTELPUNTEN

Sinds net krijg ik na het opstarten mijn hele bureaublad vol met snelkoppelingen naar een jpg.bestand. Die bestanden heb ik verwijderd, ik heb gescand voor virussen (Housecall), ik ben beschermd door Norton 2003, heb Windows XP. Ook in Msconfig zie ik niets mee opstarten dat verdacht is. Hoekrijg ik dit verschijnen van alle kopieen van snelkoppelingen weg bij het opstarten????

Ik kan trouwens ook niet terug naar herstelpunten. waaraan ligt dat????
 
Laatst bewerkt:
HERSTELPUNTEN

Ik heb via ongebruikte snelkoppelingen bureaublad ontdekt dat er 130 van die snelkoppelingen waren. Iedere keer zette de computer er dus een aantal erop en ik dacht dat het dezelfde waren. Ik heb ze allemaal verwijderd, nu is dat opgelost.

Aangezien ik echter probeerde een herstelpunt te pakken heb ik ontdekt dat dat niet werkt. Wat heb ik dan aan die voorziening. Waaraan kan dat liggen???
 
De herstelpunten kunnen niet teruggezet worden. Ik krijg de mededeling dat het niet teruggezet kan worden, dat er geen wijzigingen aangebracht zijn. Is er iets mis met het systeem? Kan ik dat repareren?
 
Laatst bewerkt:
Je nieuwe vraag heb ik gesloten aangezien je je vraag hier ook al stelt. Je kunt dus hier verder gaan
 
Voordat je terug kunt gaan naar een herstelpunt moet je er natuurlijk wel eerst 1 maken.
 
Het systeem maakt toch ook herstelpunten (vette data)?? Het systeemherstel begint ook en dan krijg ik die melding: niet voltooid,geen wijzigingen aangebracht.
 
Das wel een vreemd probleem inderdaad.
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat wil niet alles zeggen.

Ik zie het er van komen dat je windows opnieuw erop moet zetten.
Misschien dat het een nog onbekend virus is.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen
 
Geplaatst door Pablo
Het systeem maakt toch ook herstelpunten (vette data)?? Het systeemherstel begint ook en dan krijg ik die melding: niet voltooid,geen wijzigingen aangebracht.

Toevallig had ik hier vanmiddag ook last van. Na wat teveel programma's te hebben geinstalleerd zonder de pc steeds opnieuw op te starten (was een beetje ongeduldig) kreeg ik foutmeldingen. Ik besloot systeemherstel te doen en dat lukte ook niet. Ik kreeg precies diezelfe melding die jij zei. De enige oplossing was Windows weer opnieuw installeren.
 
Drie vragen:

Hoe installeer ik dat opnieuw? Wat heeft dat voor gevolgen voor de instellingen etc.


Ik kan wel een herstelpunt aanmaken. Is het dan toch "kapot"????
 
Ik heb geen idee wat er bij jou aan de hand is.

Maar als je windows er opnieuw op wil zetten:
Als je XP pro hebt dan kan je er voor kiezen om alleen windows eraf te halen en er opnieuw op te zetten.
Al je bestanden die op je pc staan blijven dan behouden.
Maar let er wel op dat al je geïstalleerde programma's wel opnieuw moet instaleren.

Succes
 
Ik heb mijn probleem toch beschreven: geen systeemherstel etc.

Kun je XP er ook weer overheen zetten zodat alle geinstalleerde dingen blijven staan, een repareersessie????
 
Ja je hebt je probleem omschreven dat klopt, maar ik ken het probleem niet dat bedoelde ik eigenlijk.

Je kan ook je systeem repareren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je moet dan van de cdrom booten en dan wanneer ie dat aangeeft op de 'r' drukken.

Je zal dan verder de instructies op het scherm moeten opvolgen , maar zoals gezegt ik heb daar geen ervaring mee.
Misschien iemand anders wel?

Greetzz Jacco
 
Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd. Ik ben terug gegaan naar de dag voor de WINDOWSUPDATE. Weer is er geen systeemherstel mogelijk. Ik heb het nu niet nodig, maar in een noodsistuatie wil ik wel dat het werkt. Ik heb meer van deze meldingen gezien in HELPMIJ. NIEMAND WEET HET ANTWOORD?????
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 76
Ik heb ook ergens iets gelezen over RegCleaner. Die zou iets verwijderd hebben (of is het regClean, dat ik niet gebruik?). Weet iemand iets over deze programma's ivm SYSTEEMHERSTEL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan