bureaublad weergeven.scf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
hallo allemaal

zoals er te lezen is in de titel is mijn bestandje bureaublad weergeven.scf verdwenen en dat komt omdat ik in me register wat "oude" bestanden verwijderd heb

nu weet ik niet of ik ook dat bestand verwijderd heb zoja is dat geheel onbewust gedaan

dit is ongeveer anderhalf uur eerder gebeurd dan het typen van dit bericht

hoe kan ik dit bestand weer terughalen

het staat niet in mijn prullebak want daar komt nooit wat in

ik draai onder windows xp pro corp edition

alvast bedankt

Zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden weergeven staat aangevinkt:

Open Windows Verkenner.

Extra/Mapopties/ tabblad Weergave. Zet een vinkje bij 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Open kladblok, kopieer en plak de volgende tekst:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,14
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Kies in kladblok voor Bestand/Opslaan als. Navigeer met het pijltje bij 'Opslaan in:' naar:
C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.
Typ bij bestandsnaam: Bureaublad weergeven.scf. Kies bij 'Opslaan als type:' voor 'alle bestanden'. Klik op 'Opslaan'. Als het goed is staat er nu een nieuw icoontje 'Bureaublad weergeven' in je taakbalk.

:)

@ killermenace
leegmaken gewoon met rechts en dan verwijderen of selecteren en dan delete

@ ikself

jou optie heb ik op andere pc forums ook al gevonden maar waar jij 14 neerzet stond bij hun een 3 en die werkte niet
ik heb het bestandje net al vanaf de pc van me vriendin doorgemaild en opgeslagen in C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch en toen kwam ie ook weer naast start te staan maar als ik erop klik doet ie nix ?

ik kan het bestand nu dus ook niet meer openen om aan te passen

ik ga nu jou uitleg proberen en als het lukt laat ik het meteen weten

MVG PV en bedankt voor de snelle reacties

@ ikself

heb net jou optie uitgeprobeerd en je raad het al hij doet het ......... niet :-(

kan het ermee te maken hebben dat de codering fout staat want die staat op ANSI maar kan ik die niet beter op Unicode zetten of Unicode big endian of utf-8

nu ik de codering te raden stel heb ik het bestand in al die coderingen opgeslagen en weer nix

staat er (normaal gesproken) in het register geen sleutel die iemand heeft voor mij?

Normaal gesproken zou bovengenoemde methode moeten werken, maar tja....ik weet niet hoe rigoureus jij het register hebt zitten bewerken. Is systeemherstel niet een optie? Verder kun je dit script nog proberen. Lukt dat ook niet, dan ben ik bang dat je registry toch teveel overhoop gehaald is. :confused:

Je virusscanner zal wel iets roepen dat het script kwalijke code bevat, maar je kunt het gewoon uitvoeren, 't is vertrouwd!:)

ik ga het proberen en waar plaats ik dat bestand dan als ik vragen mag?

systeem herstel heb ik geprobeerd maar werkte helaas niet

en ik ben naar mijn idee niet al te rigoreus in het register bezig geweest want ik heb van "oude" bestanden nog wat restantjes weg gehaald en ik denk dat ik per ongeluk me bureaublad weergeven.scf vewijderd heb maar ik kan me niet herinneren dat ik iets met die naam verwijderd heb

me vriendin heeft dezelfde xp als mij en bij haar staat er nix in het register van die .scf dus das ook vreemd

wederom bedankt

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Puschkin_Vibe
ik ga het proberen en waar plaats ik dat bestand dan als ik vragen mag?
Je downloadt het naar je bureaublad en dubbelklikt erop. De rest wijst zich vanzelf.:)

heb het gedownload maar ook dit werkt niet
kreeg de twee meldingen die er bij horen toolbar menu's have been restored en die van die dll maar nog steeds nix helaas

heb nu wel een icoontje erbij naast start maar nog steeds nix

Kijk 'ns wat er in deze map staat:

C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.

Als daar meerdere 'Bureaublad weergeven.scf'-files in staan, wis deze dan allemaal en probeer dan weer met de 'kladblok'-optie, zoals ik die hierboven heb neergezet de functie in te stellen.:)

in die map staan koppelingen naar ie oe en nog 2 proggies maar geen bureaublad weergeven geen enkele want die heb ik steeds verwijders omdat het niet het gewenste resultaat geeft

Tja....mijn hoge hoed is leeg.:confused:Of je moet nog een backup van je register hebben.......

Laatst bewerkt:
zelf heb ik geen backup maar ik heb het register van de pc van me vriendin op een cd gerammeld en ik hoop dat het daarmee werkt omdat ze de zelfde versie van xp gebruikt als ik

maar het bestandje van haar pc naar mijn cd doormailen en dan opslaan werkte ook al niet

vandaar van haar register een backup gemaakt

als ik die optie wil proberen waar plaats ik die backup dan

Geplaatst door Puschkin_Vibe
zelf heb ik geen backup maar ik heb het register van de pc van me vriendin op een cd gerammeld en ik hoop dat het daarmee werkt omdat ze de zelfde versie van xp gebruikt als ik

maar het bestandje van haar pc naar mijn cd doormailen en dan opslaan werkte ook al niet

vandaar van haar register een backup gemaakt

als ik die optie wil proberen waar plaats ik die backup dan
Deze optie zou ik echt niet proberen als ik jou was. In een register staat alles over een pc, zodra je er een ander register opzet krijg je problemen met settings, applicaties die niet goed meer werken en zelfs niet meer opstarten....niet doen....:)

okee zal het niet doen dan :o
zover gaat mijn pckennis ook weer niet want dat wist ik niet

heb wel een programnmaatje gevonden op een duitse site maar daar kan ik geen scf bestanden mee terug vinden :( dus die is er alweer af

zit nu ook met diskeeper op een andere pagina ga ik die wel proberen

laat wel weten wat er gebeurd is

weer ander programma want diskeeper herstelt alleen als je de betaal versie hebt :(

maar tot nu toe nog steeds nix :(

ik heb hier op de pc een print screen van hoe het bestand er volgens mij in het register uit zou moeten zien

als ik weet waar dat moet kan ik dan het onderste deel niet opnieuw aanmaken om te herstellen want via winundelete en dat soort programma's kan ik het niet terug zetten want ik heb de demo versies en daarmee kan je alleen zien wat er verwijderd is :( met de betaal versies kan dat wel

ik hoop dat het kan wat ik wil

ik krijg de bijlage alleen niet toegevoegd :(

Laatst bewerkt:
ik zit er nu aan te denken om zondag windows te herinstalleren zou dat misschien helpen alleen waar in het register vind ik mijn product registratie code ( bij een schone installatie word daar bij win xp corp edition niet om gevraagd namelijk ) want waarschijnlijk moet ik die invoeren omdat ik de huidige windows ga vervangen

ik heb dit namelijk al eens gehad toen ik de win xp corp over een gewone win xp wou zetten

MVG PV

Download Aida.

Het is een zip-bestandje, zonder installer. Ga naar c:\Program Files en maak een map die je Aida noemt. Je pakt het bestand uit naar deze map. Klik op Aida32.exe en het programma wordt opgestart, of je maakt een snelkoppeling op je bureaublad naar deze toepassing. Onder besturingssysteem zie je de productkey staan.:)

Laatst bewerkt:
zou het graag willen doen ikself maar ik krijg melding dat de pagina niet gevonden kan worden ?

heb je een andere link voor me toevallig /

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan