bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Bij het aanklikken van een icoon op het buraublad gaan alle andere icoons tot in de linkerbovenhoek "verkleuren" en na nog een klik alle programma's die daar achter zitten open. Na veel geknoei kom ik in verkenner. Bij het aanklikken van 1 map verkleuren alle andere mappen die daar boven staan open. De spywaren laten draaien. Niets vreemd. Ook jullie kon ik niet bereiken. Naam en password niet geaccepteerd om een vrag te stellen. Kon wel browsen en dan werd elke pagina in de onderste regel weergegeven. Systeemheerstel heeft uitkomst gebracht, maar toch zit er iets niet goed. Graag een advies.
 
Misschien een webobject wat je desktop verstoort:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor 'eigenschappen'. Tabblad 'bureablad' kiezen en dan 'bureaublad aanpassen'. Kies voor het tabje 'website'. Haal het vinkje weg bij 'Mijn huidige introductiepagina'. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen...
 
Beste Ikself. Hetgeen je schrijft geverifieerd. Alles staat zoals omschreven. Jammer, ik was blij met de snelle reactie. Misschien nog een idee? Groet
 
Ga 'ns (zo goed en zo kwaad als dat gaat natuurlijk) via start/configuratiescherm/vormgeving en themas naar mapopties en kies voor 'standaardinstellingen herstellen'.
 
Beste ikself. De mapopties heb ik een tijdgeleden gewijzigd en daarna geen probleem. De actieve desktop heb ik gedeactiveerd. Kun je in grote stappen aangeven wat dat inhoudt. Groet
 
Uit de helpfunctie:


Webinhoud toevoegen aan het bureaublad
Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van het bureaublad en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Bureaublad op Bureaublad aanpassen.
Klik op het tabblad Web op Nieuw en volg de instructies op het scherm.
Opmerkingen

U moet een verbinding hebben met het Internet om actieve webinhoud aan het bureaublad te kunnen toevoegen.
Als u wilt bladeren op de website Desktop-galerie van Microsoft klikt u in de wizard Nieuw bureaubladitem op Galerie bezoeken. De wizard Nieuw bureaubladitem wordt geopend wanneer u op Nieuw klikt op het tabblad Web.
Als u een andere website wilt selecteren, typt u het adres van de site of klikt u op Bladeren om deze te zoeken.

Maar ik begrijp dat je probleem nog steeds niet opgelost is?
 
Best ikself. Ik weet niet of het probleem daadwerkelijk is opgelost. Ik heb namelijk via systeemherstel de zaak teruggedraaid. Wel heb ik je aanwijzingen uitgevoerd. Hopelijk is de machine weer oke. Toen het probleem zich voordeed heb ik geen herstelpunt aangemaakt natuurlijk.
 
Okee:) We wachten af.....welterusten!
 
Best Ikself. Ik had je reeds een antwoord gegeven, maar de computer liep vast bij het verzenden, dus opnieuw opstarten en toen was je helaas weg.
Ik kan niet beoordelen of de fouten er nu uitzijn. Ik heb systeemherstel toegeapst en daarna werkte alles (voor het oog) normaal. De aanwijzingen die je hebt gegeven, heb ik uitgevoerd. Ik ben uit het probleem maar of het probleem inside is verholpen, kunnen we wellicht niet na gaa. Over enkele dagen (na goed functioneren) zal ik een nieuw herstelpunt met jouw veranderingen daarin aanmaken. Bedankt voor je medewerking
Groet.
 
Het kan eventueel liggen aan de Shift toets die blijft steken. Klinkt vaag, maar het kan de oorzaak zijn.
 
Bazar,

Mocht het probleem terugkomen: je geeft in je eerste bericht aan dat je alle 'spywares hebt laten draaien'. Betekent dit ook dat je een Hijacklog hebt geplaatst? Er zijn diverse soorten spyware die zich niet laten verwijderen met de meest gangbare programma's als Ad-Aware en Spybot, maar hebben een ingrijpender aanpak nodig.

Mocht je dit nog niet gedaan hebben; ik zou voor de zekerheid even een hijacklog plaatsen.

Klik <a href="http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272" target="_blank">hier</a> voor meer informatie. Op de homepage van <a href="http://www.antispywareoffensief.nl" target="_blank">ASO</a> kun je via 'downloads' het programma Hijackthis downloaden.
 
Best Ikself.

Volgens mij, na alle raadgevingen te hebben opgevolgd, werkt het nu prima. De vraag blijft immer bestaan wat gaande was. Ik moet dat maar aanvaarden en nogmaals bedankt voor je inzet.
Ik ben altijd verbaasd van de kennes van anderen. Die vlieghoogte wil oook ik ooit bereiken. Groet
 
:) Graag gedaan! Maar eh.....zo'n hoogvlieger wil ik mezelf ook niet noemen hoor! Ik zie hier topics voorbijkomen wat voor mij ook abacadabra is! De kennis die ik dan wel heb, heb ik wel voor een groot gedeelte aan Helpmij te danken.

Fijn dat het is opgelost.:thumb:
 
Best Ikself. Ja dat ben ik, want ik zag de bui al hangen. ik zal de vraag als opgelost doen vermelden.
Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan