Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Hallo helpers,
Wie kan me vertellen hoe het komt dat bij mij verschillende iconen op het bureaublad veranderd zijn in het niets zeggende icoon van Internet ( Ik bedoel de grote E).

Groetjes,

Ik vermoed dat de icon cache corrupt is geraakt. In dat geval is de oplossing simpel: de icon cache verwijderen en opnieuw opstarten. Windows bouwt de icon cache dan vanzelf opnieuw op.

Doe dus het volgende (ik ga ervan uit dat je XP hebt, gezien de sectie die je hebt gekozen):

Start de pc in veilige modus.

Geef in de Verkenner, bij Extra -> Mapopties -> Weergave, aan dat beveiligde besturingssysteembestanden níet verborgen moeten worden, extensies voor bekende bestandstypen wél moeten worden weergegeven en verborgen bestanden en mappen wél getoond moeten worden.

Ga dan naar C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Iconcache.db

Verwijder Iconcache.db.

Start de pc opnieuw op.

Kijk of het probleem is opgelost.

Hallo Buffy,

Geprobeerd wat jij me adviseerde, tot aan:

De laatste opdracht : Ga naar C:\Documents and Settings \jouw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Iconcache.db

C:Documents enz. kan ik niet vinden

Als ik de PC weer opstart gaat dat weer gewoon als vanouds.
De pictogrammen zijn natuurlijk niet veranderd.

Is het erg dat ik die eerste veranderingen aangebracht heb? Anders laat ik het maar zoals het nu is.
Groetjes,

Geplaatst door PvanNeerven
Hallo Buffy,

Geprobeerd wat jij me adviseerde, tot aan:

De laatste opdracht : Ga naar C:\Documents and Settings \jouw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Iconcache.db

C:Documents enz. kan ik niet vinden

Als ik de PC weer opstart gaat dat weer gewoon als vanouds.
De pictogrammen zijn natuurlijk niet veranderd.

Is het erg dat ik die eerste veranderingen aangebracht heb? Anders laat ik het maar zoals het nu is.
Groetjes,

Local Settings is een verborgen map. Als je verborgen bestanden en mappen zichtbaar heht gemaakt (zoals ik beschreef), moet je C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Iconcache.db echt te zien krijgen hoor.
(Ervan uitgaande dat Windows bij jou op C:\ staat.)

Je hebt XP, toch?

Hi Buffy,

Bedankt voor je uitleg.
Ik durf het toch niet goed aan, ben een leek.
Ik heb het nu anders geprobeerd m.i. minder risico.
Vanuit de programma's heb ik de snelkoppelingen opnieuw geïnstalleerd en ze staan er weer als vanouds.
Alleen 'Help mij' laat zich niet veranderen op die manier.
Ik heb je advies wel afgedrukt dan kan ik het t.z.t toch nog eens proberen.
Groetjes,

Verwijderen van Iconcache.db brengt geen enkel risico met zich mee. Bij heropstarten bouwt Windows het gewoon weer opnieuw op.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan