Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
De iconen op het bureaublad heb ik keurig gerangschikt staan voor mijn toepassiningen.
Als mijn computer problemen heeft gehad met het afsluiten of opstarten, staan soms deze iconen helemaal door elkaar (op alfabetische volgorde). Nu heb ik gehoord dat er programma's zijn waarmee je de bureaubladinstellingen of de layout hiervan vast kan leggen. Weet iemand met welk programma zoiets kan?

Kan ook zo. Rechtsklik op je bureaublad, kies Pictogrammen schikken op en haal vinkjes weg bij Automatisch schikken en Uitlijnen op raster. Nu blijven de pictogrammen staan zoals gewenst. Als dit tenminste de bedoeling is.

Ook nog wel eens gehad. En bij winter- en zomertijd omschakeling was het altijd mis.

Het is geen echte oplossing maar:
- effen kleur als achtergrond instellen
- met printscreen een schermkopie maken
- dit plakken en bewerken in een grafisch programma zodat het witter en minder contrastrijk is
- bewaren als bureaublad.bmp in je windows map

Als het nu weer misgaat stel je het als achtergrond in en kan je je iconen weer snel op de goede plek zetten.

Vr.Gr. Egel.

Goede tip, Egel.
Net wat je zegt: Het is geen oplossing maar het helpt wel om het bureaublad snel te herstellen.
Ik heb altijd gedacht dat de toets PrintScreen letterlijk bedoeld was om een afdruk van het scherm uit te printen. Weer wat geleerd!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan