bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
299
Hey,

ik heb sinds kort iets raar, wanneer ik op het icoon 'bureaublad' klik, gaat hij niet naar het 'originele' bureaublad, maar opent hij de map en geeft in mapvorm alle dingen die op mijn bureaublad staan.
Hoe kan ik dit weer fixen?

Alvast bedankt!
 
Probeer dit script. Je virusscanner gaat wel protesteren, maar de inhoud is veilig!:)
 
het lukt niet.
foutmelding : hij kan ......restoreshowdesktop.vbs niet vinden.

nog een ideetje?
 
Geplaatst door musicalsan
het lukt niet.
foutmelding : hij kan ......restoreshowdesktop.vbs niet vinden.
Bedoel je dat je het script niet kan downloaden?
 
Zou je misschien wat preciezer willen aangeven wat je doet en welke melding er dan voorbijkomt?:)
 
screenshot

oeps, het lukt me niet om het bij te voegen, volgende poging...
 
Je bijlage is waarschijnlijk te groot.
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf
 
lukt dus niet.

Er verschijnt een klein kadertje van Windows script host.

"Kan scriptbestand C://documents and settings/sandra/local settings/temporary internet files/content.IE5/6P3W9SVA/restoreshowdesktop(1).vbs niet vinden"

hoop dat dit duidelijker is

bedankt!
 
Heb je het script van Ikself meteen geopend soms?
Zo ja, kies eerst voor opslaan en dan pas openen.
 
Het probleem lag inderdaad bij het feit dat ik het bestand niet eerst opgeslagen heb.
Heb het script uitgevoerd, maar mijn bureaublad verschijnt nog steeds niet 'origineel', het komt in mapvorm boven op het 'originele' bureaublad.
Nog iemand een ideetje?

bedankt!
 
Ik neem aan dat het 'icoon bureaublad' op de taakbalk staat? Rechtsklik hierop en kies voor verwijderen.
Zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden weergeven staat aangevinkt:

Open Windows Verkenner.

Extra/Mapopties/ tabblad Weergave. Zet een vinkje bij 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Open kladblok, kopieer en plak de volgende tekst:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,14
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop


Kies in kladblok voor Bestand/Opslaan als. Navigeer met het pijltje bij 'Opslaan in:' naar:
C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch.
Typ bij bestandsnaam: Bureaublad weergeven.scf. Kies bij 'Opslaan als type:' voor 'alle bestanden'. Klik op 'Opslaan'. Als het goed is staat er nu een nieuw icoontje 'Bureaublad weergeven' in je taakbalk.

:)
 
JA!!!!

Het is gelukt! Heel heel hard bedankt, ik maak er nogal veel gebruik van, dus het was heel onhandig werken...

Dank je!

sandra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan