Bureaubladinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Sinds kort is er vermoedelijk iets gewijzigd in mijn beeldscherminstelling. Wanneer ik een (eigen) foto op mijn bureaublad zet krijg ik die foto er niet meer helemaal op (het is dan een ingezoomde, dus vergrote, foto geworden, waardoor de helft er niet op staat. Als ik voor de andere instelling kies wordt de foto uitgerekt. Wat moet ik doen om dat te herstellen? :confused:

Je bedoelt met je foto je bureaublad?
Met Microsoft Paint (Onder bureau accessoires) kun je je foto bijsnijden.
Uiteraard ook met Photoshop of zo.

Welk besturingssysteem heb je?

Met XP:
Rechtsklik op je bureaublad en kies eigenschappen, en in dat venster het tabblad bureaublad. Daar kun je alles wijzigen.

Met Vista of 7:

Die heb ik niet, maar ik dacht: Rechtsklik en kies: Een persoonlijke voorkeur aanpassen en kies dan bureaublad.

Ik bedoelde dat het me niet (meer) lukt om als bureaublad een volledige foto te plaatsen. Als ik er een foto plaats wordt en kies voor het volledige beeld dan wordt de foto uitgerekt.
Wanneer ik kies voor centreren staat de volledige foto er niet op. De foto komt er namelijk vergroot op (alsof er ingezoomd is en je alleen het centrum van de foto erop krijgt).
Ik heb vista en weet hoe ik foto's moet plaatsen en wijzigen en met paint weet ik ook te werken (kan trouwens ook met fotogalerie), maar dat is hier allemaal niet op van toepassing. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.:thumb:

Ik weet het niet helemaal zeker, maar heb je het gevoel dat je computer de laatste tijd raar doet? heel traag is enz?
Dat had ik ook. Ik kon ook geen achtergrond meer. Dan heb je een virus. Het beste is om hem te scannen. Als je allemaal trojaanse paarden ziet, dan moet je die direct weghalen!

Wat heb je staan bij "Afbeeldingpositie"

Rechtermuisklik op het bureaublad en dan Aan persoonlijke voorkeur aanpassen.
Klikonderin op Bureauachtergrond en dan zie je Afbeeldingpositie staan.
Zet dit eens op Vullen of Spreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan