buren mer draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

StoneyCity

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
mijn moeder heefd een draadloze netwerk via
D-link Air Plus G+ model no.D1624
en als mijn moeder met mij msn't valt ze steeds weg
ze zegt dat als er iemand in de buurt bezig is met draadloze netwerk dan gooien ze mijn moeder eruit. ik dacht maanden dat dat aan de spyware's kon liggen. maar de overburen hebben ook draadloos netwerk en mijn moeder kan hun computer zien maar geen toegang verlenen omdat ze een slotje hebben. mijn moeder zei dat als ze de computer aanzet het naar draadloze verbinding gaat zoeken.

wat kan mijn moeder eraan doen zodat het optimaal(aan) blijft?

de router op een ander kanaal zetten en die van haar zelf ook beveilingen met iets van WEP-KEY ofzoiets.

hoe doet mijn moeder zoiets? is er een uitgebreide uitleg? zodat ik mijn moeder alleen maar hoef te verwijzen naar een uitgebreide uitleg. ik vroeg mijn meoder eerder of er een switch knop op de router staat zodat ze van kanaal kan verranderen niets zei ze

Laatst bewerkt:
je moet met de internet exployer de router benaderen
door iets van 192.168.1.1 of iets dergelijks in te typen (het adress staat in de handleiding)

daar kun je bij beveiliging een wep-key instellen en bij verbinding hoogst waarschijnlijk van kanaal veranderen.

een wep key is eenvoudig te kraken een wpa werkt toch beter zoek maar op google naar wep key dan zie je allemaal tips en trucs om te kraken niet veilig dus

Laatst bewerkt:
:) ik weet niet of er hackers bij je moeder in de buurt wonen.

maar als je moeders router die ander versleuteling ondersteunt ken je ook voor dat kiezen.

ik heb niet echt zo'n voorkeur

ze woont in een dure wijk met villa's en al en ze heefd zelf een villa en denk je dat er geen hackers in de buurt zijn? ik dacht het wel welleens gehoort dat hackers op de laptop gewoon toegang kunnen krijgen op draadloze verbinding via de auto ik heb welles snachts iemand betrapt en heb alle 4 de banden lek gestoken hij mijn computer stuk maken dan maak ik zijn auto stuk zo gezegd zo gedaan

Laatst bewerkt:
Dan ga jij daar toch even langs als liefhebbende zoon en regel je dat toch even voor haar?
Ze kan ook de gebruiksaanwijzing doornemen.
Wanneer ze daar niet uitkomt kan ze ook contact opnemen met de helpdesk van de fabrikant van dat apparaat.
Maar laat het huis en de auto van de buren aub met rust :-)

Ik zou je voorkeursnetwerken eens onder de loep nemen.

mijn moeder woont een eind hiervandaan en is gescheiden woont met een vriend die bang is voor mij ik ga er niet heen is niet gezelig zo en zeker niet stoer mijn moeder komt af en toe wel bij mij langs maar naar hun ga ik niet.;)

Als zij wel bij jou komt, laat haar dan de pc/laptop én draadloze router (met spanningsadapter) én de handleiding meenemen. Stel je het bij jou verder af (in eerste instantie bedraad, daarna draadloos testen), kan ze het daarna zo weer meenemen en thuis aansluiten.
Natuurlijk niet de draadloze router aansluiten op JOUW internet, dat zou ook niet nodig moeten zijn. Het gaat per slot alleen om het draadloze gedeelte, niet om de verbinding vanaf de router met Internet.

Als, zodra router en pc goed afgesteld, ze/je bij de configuratie van de router kunt komen via de draadloze netwerkkaart is alles wat betreft het draadloze gedeelte klaar.

Succes,

Tijs.

in de configuratie van je modem het MAC-adres van je netwerk opnemen en bij de voorkeursinstellingen je eigen netwerk selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan