Buroblad leeg na herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

verajoost

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Hallo,
Een kennis heeft XP op mijn Gateway pc geinstalleerd. Na problemen met brander en DVD-speler heb ik XP geherinstalleerd.

Nu krijg ik mijn oorspronkelijke buroblad met allerlei bestanden niet terug, maar een leeg buroblad met alleen een prullebak. Ook zijn allerlei andere instellingen onder het Startmenu veranderd.

De oorspronkelijke buroblad bestanden staan in de folder "All users" in de folder C:\Documents and Settings
Verder staan hierin de folders "All users.Windows" en "Administrator". Ik nu in het systeem als "Administrator"

Hoe krijg ik mijn oorspronkelijke buroblad en andere instellingen terug ?
Vera
:(

Geplaatst door Bertus
alles weer opnieuw installeren he

is er geen snellere truc ? (via register aanpassen of zo)

en als ik inderdaad opnieuw moet installeren, zijn er dan opties die ik juist wel of juist niet moet kiezen ?
(ik moest een aantal keren een optie kiezen waarbij ik niet zeker was van het goede antwoord)

groetjes
Vera

Geplaatst door Joren 007
Vindt je het heel gek als je Windows opnieuw installeert?

Nee,dat vind ik niet gek, maar ik ben bang dat ik de verkeerde opties kies.

Reden: ik weet bijna zeker dat mijn OE Inbox met honderden mails kwijt ben (mijn vrije schuifruimte is na herinstallatie sterk toegenomen) en ik kan nergens meer een .dbx bestand vinden.

Geplaatst door Joren 007
Vindt je het heel gek als je Windows opnieuw installeert?

Moet ik de herinstallatie in veilig modus doen ?
Zo ja, hoe doe ik dat ?
dankk
Vera

Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd, dan is normaal alles weg wat je voor de installatie had.
Dat je alleen een prullenbak hebt, komt omdat je de normale Windows Xp menu gebruikt.
Klik met recht op de taakbalk > eigenschappen > tabblad menu start > klassieke weergave.
Nu zullen er meer icoontjes op je bureaublad staan.

Word en Excel zul je opnieuw moeten installeren(office packet)

Nu nog eens (her)installeren, zal dezelfde resultaat geven.

Crash: dank voor de tip.

Ik zal dit vanavond uitproberen, zodra ik weer thuis ben en achter mijn pc zit

Geplaatst door verajoost
Crash: dank voor de tip.

Ik zal dit vanavond uitproberen, zodra ik weer thuis ben en achter mijn pc zit

Ik heb nu inderdaad meer ikoontjes: "Mijn documenten", "Deze computer", "Mijn netwerklocaties" en "Internet Explorer".

Er is echter nog steeds een heleboel mis:
- De buroblad-folders die in "Documents and settings", subfolder "All users"
- Allerlei formaten worden niet herkend, oa xls, doc, pdf
- Heel veel zelf geinstalleerde programma's onder Start - Programma's zijn verdwenen, ze staan nog wel in de "All users" folder (subfolder "Menu Start")

Ik heb een backup van mijn register vóór herinstallatie van XP. Is het misschien zinvol om het oude register weer te laden en dan nogmaals de XP herinstallatie te doen ? (ik heb niet alle programma's meer op cd-rom, vandaar)
groetjes
Vera

Wat jij wilt kan helaas niet. Je zal alle software opnieuw moeten installeren. Met een backup van het register terug zetten kom je er niet.

Voor PDF bestanden heb je Acrobat reader nodig(freeware)
Hier te vinden:
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html

DOC bestanden zijn voor "Word" en XLS bestanden voor Excel, dit zijn programma's die in het Microsoft Office pakket zitten, helaas is die niet gratis.

Om XLS bestanden te lezen kun je Excel viewer gebruiken:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=c8378bf4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0

Voor de DOC bestanden kun je Office viewer gebruiken:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=95e24c87-8732-48d5-8689-ab826e7b8fdf

Dit is voor zover ik weet alleen om die bestanden te kunnen lezen, niet om ze te bewerken.

Crash,
Dank voor de info,

Dan zal ik op zoek moeten gaan naar een nieuwe MS Office cd en andere programma's opnieuw installeren. Helaas
:(

Graag gedaan.

Dat is helaas het nadeel van Windows volledig opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan