Bussines fotograaf vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Ik heb een vraag...
Ik ben bezig met een groot project, maar ik heb geen tijd en voldoende ervaring om foto's, product fotos te maken....
De winkel heeft 100 (en) producten, en ik zal graag van elk product een goede qualiteit foto hebben.
Hoe kan ik deze grote klus het beste aanpakken?
Ga ik naar een foto studio, en vraag naar de uurtarieven van de fotograaf?
Een freelancer inhuren is geen optie, en vaak duurder !

Wie weet en kan mij meer vertellen over dit soort klussen?

Graag advies

Als ik (zonder materiedeskundig te zijn) mee probeer te denken:

er vanuitgaande dat alle producten door de fotograaf ''beetgepakt' dienen te worden, netjes neergelegd moeten worden om vervolgens te kunnen worden gefotografeerd, dan sluit ik niet uit dat die klus ergens iets van 1 tot enkele minuten per product gaat kosten. Stel dat het gemiddeld 2 minuten zouden zijn en stel dat het 400 producten betreft, dan kost de klus een slordige 800 minuten = gelijk aan zo'n kleine 14 uren. Dat wordt een vrij prijzige klus als je dat bedrijfsmatig laat doen.

Als ik jou was, dan zou ik een bevriend familielid van een jaar of 14, 15 of 16 een digitale camera in de handen duwen, (zelf even de instellingen goed zetten : close-up en op automatisch :D ) de kwaliteit van de foto's op 'laag' zetten (kleinste omvang qua grootte, omdat ik aanneem dat het voor een website gaat worden en dan heb je geen 'grote' afbeeldingen nodig) en dan vervolgens dat familielid een honderdje of anderhalf in de handen duwen als de klus geklaard is. Speelt geld geen rol, tja dan................

De benodigde ervaring voor het maken van een plaatje is m.i. relatief : oefenen op lokatie met een paar producten kost niet meer dan een halfuurtje en dan weet je precies of een product bij een bepaalde camerainstelling netjes op de 'gevoelige plaat' wordt vastgelegd.

Laatst bewerkt:
nou ik praat niet over euros :P
Maar bedankt voor uw reactie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan