Button aanmaken lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
83
Hallo,

Ik ben een site aan het maken met FrontPage 2000.

Ik wil graag buttons knopen invoeren maar het gaat niet.

Als ik een button op de pagina zet en ik wil het bekijken in previeuw browser dan zie ik
de button niet maar wel een melding van:

Deze webpagina wordt door internet explorer beperkt in het uitvoeren van scripts of actieve besturingselementen.

Daaronder is er nog een tabladje met:
geblokkeerde inhoud toestaan.

Zodra ik dat klikt dan is de button goed zichtbaar en kan ik daarop klikken en dus doorlinken.

Maar zodra alles geupload is naar de website dan is het dus niet meer bereikbaar.

Heb de site op andere laptop gecheckt en daar kan ik de button ook niet gebruiken.

Dus het licht niet aan mijn pc zelf maar aan het programma en beveiliging van internet explorer, denk ik.

Weet iemand hoe ik in frontpage 2000 een button kan plaatsen zonder dat ik dat vervelende melding krijg.

Mijn site is:
elloco.woelmuis.nl

Op de pagina handige links zou de button zichtbaar en werkend moeten zijn.

Wie weet hier raad mee.

Alvast mijn dank.
 
Hoi elloco,
Tja, Frontpage is erg verouderd een levert slechte html-code. Beter is: KompoZer (gratis).

Hier wordt een java-applet gebruikt voor het gloei-effect van de knop. Om dat te laten werken, moet de browser van de bezoeker "java" (via een plug-in) geïnstalleerd hebben, en dat is niet altijd het geval. De veiligheidswaarschuwing betekent dat de browser ziet dat er een programma op de computer gaat worden opgestart, en vraagt daar beleefd toestemming voor aan de bezoeker. Daar is niet omheen te komen.
Al met al een onhandige manier om een knop te maken die een gloei-effect heeft als je er met de muis overheen gaat.
Wat je kan doen:
  • een geanimeerde gif-afbeelding maken met het gloei-effect,
  • en met css de instructie geven dat img als achtergrond-img van de knop te gebruiken bij een hover.
Dat werkt altijd.
Voorbeeld: home.tiscali.nl/developerscorner/css-discuss/css-glow.htm

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
CSSHUNTER,
Bedankt voor je antwoord en sorry dat ik zo laat reageer.

Ik ga Kompozer proberen.
Mocht ik er niet uitkomen dan laat ik het hier weten, en misschien dat je me op weg wilt helpen.

Bedankt.

Groetjes van,

elloco.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan