Ik wil iets dat in een eerdere versie van Access geen probleem was, maar ik niet voor elkaar krijg in Access 2010.
Iets heel eenvoudigs lijkt me: "afhankelijk van of een veld op een formulier is ingevuld een button activeren"
In vorige versies van access maakte ik een macro achter een gebeurtenis met de actie 'waarde instellen'.
De gebeurtenis is het besturingselement dat gewijzigd is. De actie is het instellen van de waarde van de button naar 'active' onder voorwaarde dat bij het gewijzigde besturingselement iets is ingevuld.
Bij access 2010 bestaat de actie 'waarde instellen' niet meer, maar is volgens mij dan de actie 'eigenschap instellen' het equivalent.
Dat wil echter niet werken, maar wat daaraan mis gaat weet ik niet, want je krijgt er geen fout op.
Ik heb het ook geprobeerd met VBA:
Private Sub [veldnaam op formulier]_Dirty(Cancel As Integer)
If Me![veldnaam op formulier] <> Null Then
Me![buttonnaam].Enabled = True
Else
Me![buttonnaam].Enabled = False
End If
End Sub
Dat werkt ook niet.
Kan iemand mij helpen?
Iets heel eenvoudigs lijkt me: "afhankelijk van of een veld op een formulier is ingevuld een button activeren"
In vorige versies van access maakte ik een macro achter een gebeurtenis met de actie 'waarde instellen'.
De gebeurtenis is het besturingselement dat gewijzigd is. De actie is het instellen van de waarde van de button naar 'active' onder voorwaarde dat bij het gewijzigde besturingselement iets is ingevuld.
Bij access 2010 bestaat de actie 'waarde instellen' niet meer, maar is volgens mij dan de actie 'eigenschap instellen' het equivalent.
Dat wil echter niet werken, maar wat daaraan mis gaat weet ik niet, want je krijgt er geen fout op.
Ik heb het ook geprobeerd met VBA:
Private Sub [veldnaam op formulier]_Dirty(Cancel As Integer)
If Me![veldnaam op formulier] <> Null Then
Me![buttonnaam].Enabled = True
Else
Me![buttonnaam].Enabled = False
End If
End Sub
Dat werkt ook niet.
Kan iemand mij helpen?