button als linkplaatje gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Voor een bepaalde toepassing wil ik iets dat sommigen wellicht een beetje tegennatuurlijk zullen vinden, maar in mijn geval is het dus wel wenselijk.

Ik wil graag een html-button als linkplaatje gebruiken. Hiermee bedoel ik dat ik bij het klikken op de button een nieuw browser scherm wil openen middels een standaard <a href tag. Ik wil dus niet via javascript met een onclick event op de button het nieuwe scherm openen, maar echt via de href. Verder wil ik graag dat gebruiker het welbekende "handje met de aanwijzende vinger" ziet als deze de muis op de knop heeft staan.

Tot zover wat ik wil, nu hoe ik het voor elkaar dacht te krijgen (wat dus niet lukt):
HTML:
<a href='http://www.pagina.nl' target='_blank'><input type='button' value='Test' style='background-color:#ff8c25;font-size:12px;color:#FFFFFF;font-weight:bold; width:102px;' /></a>

Dit werkt echter niet, er verschijnt geen handje bij het hoveren over de button en tevens gebeurt er niets als er op geklikt wordt. Is wat ik wil op een andere manier wel mogelijk? En zo ja, hoor ik uiteraard heel graag hoe:P

Een mogelijk simpele oplossing zou natuurlijk zijn om eerst een plaatje te maken van de button als ie op het scherm staat en vervolgens dit plaatje als linkplaatje te gebruiken, maar dit gaat in mijn geval niet. In mijn toepassing is de kleur van de button namelijk volledig instelbaar (alle kleuren kunnen worden gekozen) dus het is ondoenlijk om voor elke mogelijke kleurtint zo'n plaatje te maken (of het zou automatisch moeten kunnen maar die mogelijkheid zie ik ook niet).

thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan