Button gebruiken i.c.m. combobox...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MCH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MCH

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo,

ben ik weer.
Dit keer heb ik een vraag of een van jullie weet hoe je een button kan gebruiken in combinatie met een combobox.

Hier komt wat code:
Code:
 If ComboBox1.SelectedItem = "Edit BuildLab" Then
            Dim reginput As String = regkeyInput.Text
            Dim regkey1 As RegistryKey

regkey1 = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion", True)
            regkey1.SetValue("BuildLab", reginput)
            regkey1.Close()
Dit werkt allemaal. maar eerst moet je de waarde in je textbox plaatsen en daarna de optie selecteren in de combobox. Ik wil dat je de optie kunt selecteren zonder eerst een waarde in te tikken. Dus dat je de optie kan selecteren en dan de waarde invoeren en daarna op een button drukken om te bevestigen. Volgens mij moet zoiets boven regkey1.close() maar hoe?

Kunnen jullie mij helpen of zit ik op de verkeerde weg?

mvg
Corstian

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar bedoel je soms dat je een item selecteerd uit de combobox waar je zelf geen text in kan voeren?
Zet de property DropDownStyle op DropDownList. Op deze manier kun je alleen maar een item kiezen uit de combobox, zelf text invoeren kan dan niet meer.

Laatst bewerkt:
D'as nie watk bedoel.

Dit is eigenlijk niet wat ik bedoel.

Je hebt je combobox. als je die selecteerd word hetgene uit de textbox ingevoerd ookal staat daar niets. Ik wil het eigenlijk zo geregeld hebben dat er pas verder code uitgevoerd word als er op een button geklikt is.

mvg
Corstian

Dan zet je toch een click event van een button klaar?

Ik moet zeggen, je vraag is niet bepaald duidelijk...

sorry, maar ik weet ook niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen. Ik dank dat ik et gewoon zonder knop doe. n stuk makkelijker. In ieder geval weer bedankt. Ik heb trouwens de eerste versie op mijn website gezet: CoBoSoft.tk misschien dat het dan wat duidelijker word.

mvg
Corstian

ik weet ook niet goed hoe ik het onder woorden moet brengen.
Dat is ook de reden dat je er niet uitkomt. Je wilt code gaan kloppen maar je hebt je ontwerp nog niet helder in je hoofd of op papier gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan