button in een if stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambomambo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Ik zou graag iets willen doen dus nu als ik op button 1 klik krijg ik met een for lus 10 bomen
nu als ik op button2 klik zou ik graag dus dat er onder staat hoe groot de boom is. Dit lukt al
maar dan zet hij ze allemaal onderaan. Maar ik wil ze ertussen hebben. dit kan denk ik alleen als ik in een void zeg dat die void
eerst disabled is met false en dat ik op button2 klik dat hij enabled word hoe kan ik dit doen ???

Ik heb dus nu met mijn button1 daarin staat een for lus met 10 bomen. Als ik op button 2 klik moet er dus onder elke boom de hoogte staan.
Maar dit word dus met een 2de button gedaan. Het enige nadeel is de code van button1 kan ik niet gebruiken in button2 wat het redelijk irri maakt. Ik heb dus voids gemaakt
en klassen maar werkt nog niet. Want een deel van mijn code moet in de lus staan anders maakt hij 10 dezelfde bomen aan. en het is de bedoeling dat het 10random bomen worden dus vandaar
dat de code in die lus staat. Die lus heb ik in een void gezet en word opgeroepen door button1
maarja als ik die void ook in button2 zet dan krijg ik dus 20random bomen. en het is alleen de bedoeling dat button2 de hoogte van de bomen onder de regel van elke boom zet

Beste Rambo,

Als je geholpen wil worden is het handig om je vraag helder te stellen. Nu is het voor mij al een heel gepuzzel om de vraag te begrijpen, laat staan om een antwoord te geven.

Maar goed. Een poging dan.

Je hebt een form gemaakt. Op die form staan twee buttons. Als je de button1 klikt laat je op een form een lijstje van 10 willekeurige bomen zien. Klopt dit nog?

Hoe laat je de bomen zien op je form? In TextBoxen of Labels?

Als je op button2 klikt wil je onder de boven de hoogte van de boom tonen? Klopt?

Hoe wil je de hoogte laten zien op je form?

Ik neem verder aan dat je een klasse Boom hebt? Met in elk geval een property voor naam en hoogte? Anders wordt het wel heel lastig om de resultaten van de klik op button2 (de hoogte) te koppelen aan de resultaten van button1 (de bomen).

Als je mijn vragen kan beantwoorden en ook nog een stukje code kan laten zien van wat je hebt geprogrammeerd achter de klik op button1 of button2 dan kunnen we je vast verder helpen.

Succes.

Beste Rambo,

Als je geholpen wil worden is het handig om je vraag helder te stellen. Nu is het voor mij al een heel gepuzzel om de vraag te begrijpen, laat staan om een antwoord te geven.

Maar goed. Een poging dan.

Je hebt een form gemaakt. Op die form staan twee buttons. Als je de button1 klikt laat je op een form een lijstje van 10 willekeurige bomen zien. Klopt dit nog?

Hoe laat je de bomen zien op je form? In TextBoxen of Labels?

Als je op button2 klikt wil je onder de boven de hoogte van de boom tonen? Klopt?

Hoe wil je de hoogte laten zien op je form?

Ik neem verder aan dat je een klasse Boom hebt? Met in elk geval een property voor naam en hoogte? Anders wordt het wel heel lastig om de resultaten van de klik op button2 (de hoogte) te koppelen aan de resultaten van button1 (de bomen).

Als je mijn vragen kan beantwoorden en ook nog een stukje code kan laten zien van wat je hebt geprogrammeerd achter de klik op button1 of button2 dan kunnen we je vast verder helpen.

Succes.

ik maak een wpf dat is een nieuwere versie van form maar komt bijna op hetzelfde neer
mijn bomen verschijnen in een listbox.
Dus ik heb 10 bomen met een aantal vogels erin boom 1 heeft bv 11 vogels
boom2 heeft 14 vogels

nu wil ik dus in een 2de listbox de som van alle vogels hebben en hier zit ik al vast.
en mijn 2de button dient eindelijk om een eekhoorn met een bepaalde klimhoogte te maken
een eekhoorn heeft 1/2 kans om een boom te betreden. Dus onder de boom dat betreden zijn moet er dan staan of er een eekhoorn aanwezig is in listbox1
in listbox2 moet ik dan de statistiek zien. dus eerst had je de som van de vogels. Maar als de eekhoorn dezelfde of een hoger klimhoogte heeft dan een boom moeten er een random vogels
wegvliegen. Dus eerst had ik 14+11 vogels = 25 dus 25 stond in mijn 2de listbox en dan moet er daaronder komen hoeveel vogels er nog overblijven na het wegvliegen van de andere vogels.
is idd wat ingewikkeld.

Maar mijn probleem is al om de som van mijn vogels te maken.

deze code heb ik momenteel

Random boomhoogte = new Random();
BoomKlasse BoomRandom = new BoomKlasse();

for (int i = 0; i < 10; i++)
{

int hoogte = BoomRandom.randomBoomhoogte.Next(BoomRandom.hoogte.Length);
int vogel = BoomRandom.randomVogel.Next(BoomRandom.vogels.Length);
int boom = BoomRandom.randomBoom.Next(BoomRandom.bomen.Length);

lbMaak.Items.Add(i + 1 + " " + BoomRandom.bomen[boom] + ": " + "hoogte "
+ BoomRandom.hoogte[hoogte] + "cm " + "en" + " " +
BoomRandom.vogels[vogel] + " vogels");

public class BoomKlasse