Button resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell_slot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Beste mensen,

weet iemand hoe ik een button kan resetten in java. Het zal waarschijnlijk in de richting zijn van:

button.set.......(false);

Heeft iemand enig idee??

gegroet

Hoi,

Wat bedoel je met een button resetten?

Je kan hem onzichtbaar maken: setVisible(false)
Je kan hem disabelen: setEnabled(false)
Je kan de text wijzigen: setText("");

Wat zoek je precies?

ik heb nu een programma gemaakt waar kinderen moeten "zeggen" of geluid gevaarlijk is of niet(door middel van Buttons). Ik heb dan twee plaatjes achter elkaar. (bijvoorbeeld een vliegtuig van dichtbij en een vliegtuig hoog over, zodat het aspect afstand een rol speelt bij geluid)

WERKING:
Eerst komt er plaatje in beeld. Het kind moet zeggen of het geluid gevaarlijk is of niet. Als een kind een keuze heeft gemaakt, komt er in beeld of zijn/haar keuze goed of fout was. Na een paar seconde komt het volgende plaatje, waarbij het kind hetzelfde moet doen. Maar als het kind bij het eerste plaatje de button "gevaarlijk" heeft aangeklikt, wordt deze automatisch overgenomen bij het tweede plaatje. Dus kan het kind eigenlijk maar 1 keer kiezen.

PROBLEEM:
Het kind moet natuurlijk 2 keer kunnen kiezen of het geluid gevaarlijk is. Bij het eerste en het tweede plaatje. Dus de stand van de Buttons "gevaarlijk" en "ongevaarlijk" moeten gereset worden na het eerste plaatje, zodat ze weer opnieuw kunnen kiezen of het geluid gevaarlijk is of niet.

Oei, das een complexer probleem dan even een button resetten :D

Je zal iets van een ID aan de actionListener mee moeten geven oid.. zodat je daar weet bij welk plaatje op de knop geklikt is..

Eerlijk gezegd heb ik een tijdje niet meer met java gewerkt.. dus kan je niet goed helpen op dit moment :o

Succes

Geplaatst door Japie82
Oei, das een complexer probleem dan even een button resetten :D

Je zal iets van een ID aan de actionListener mee moeten geven oid.. zodat je daar weet bij welk plaatje op de knop geklikt is..

Eerlijk gezegd heb ik een tijdje niet meer met java gewerkt.. dus kan je niet goed helpen op dit moment :o

Succes

ok, in ieder geval bedankt, misschien zijn er andere mensen die hier meer vanaf weten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan