button tekst wijzigen op meerder sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie59

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2014
Hallo mensen

Ik probeer met onderstaande code (heb hem trouwens weer geprobeerd als code te posten) de tekst op een (gewone) knop te wijzigen. Dat is me gelukt. Exhter blijft de knop nog "open" voor bewerking als de active cell weer op sheet1 staat. ook dat is me gelukt.

eigenlijk wil ik dat op sheet4 de actieve cel komt op AK11 en daar blijft. Maar ik wil ook terug naar sheet1. Of het ene lukt me of het andere. Maar niet beide.

Ik heb t nu voor 1 sheet werkend (95%), maar moet gaan werken voor alle sheets. Dus wijzigen op 1 plek en verwerken op alle sheets.
twee problemen
- ik weet niet alle button nummers
- werkbaar op alle bladen

Wie wil zo vriendelijk zijn om t eens te bekijken.

Code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Application.ScreenUpdating = False
     Set xRg = Intersect(Range("C18"), Target)
     If Not xRg Is Nothing Then

Sheets(4).Select
       ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Button 58")).Select
       Selection.Characters.Text = Sheets(1).Range("C18")
       '      Range("AK11").Select
       Application.Goto Sheets(1).Range("C27")

End If

End Sub
Code:

Laatst bewerkt:
Plaats je document.

Als code plaatsen is dus niet gelukt.
Selecteer de code in je bericht en klik dan op de # knop.
Zo simpel is het.

Je maakt me nieuwsgierig: welke andere tekst moet er op al die knoppen komen ?
Gebruik je ActiveX-knoppen ?
Vermijd altijd 'Select' en 'Activate' in VBA.

In principe heb je hieraan genoeg:

Code:
Sub M_snb()
   For Each it In Sheets
    For Each it1 In it.Buttons
        it1.Text = "snb"
    Next
   Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Aah nou weet ik wat ik verkeerd deed met de code.

Bij deze het bestand. Heb het maar ff compleet gepost.

alvast bedankt voor je reactie.
bijbehorende info.
de wijziging van de buttons geldt niet voor alle buttons. degene met een naam moeten blijven zoals ze zijn

groet Rob

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nee gewone button niet de commandbutton.

de naam van de button bedoel ik. de knoppen hebben verschillende namen op de sheets.
de nieuwe namen moeten op alle sheets in de buttons worden ingevuld. Dit doe ik via sheet OVERZICHT

Laatst bewerkt:
Ik zit me nu te bedenken, dat dit alleen layout technisch een zooitje wordt.
Als ik er bv 5 of 8 nwe medewerkers bij krijg worden dat wel heel veel buttons op de sheet.
Denk dat ik beter naar een dropdown kan omschakelen met een verwijzing naar de sheet van degege die gekozen is. Is er ook geen probleem meer met de button tekst.
Of zit ik dan fout ?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij een goed plan :).

Hoi Edmoor, ik weet niet of je er naar aan het kijken bent, maar heb je dan wel opmerking over de dropdown #6 van mij gezien ?
ik hoor graag van je
Groet Rob

ps: code plaatsen is inmiddels gelukt

Hoe ongelooflijk ingewikkeld wil je het voor je zelf maken?
1 tabel met met de persoonsgegevens.
1 tabel met de complete urenregistratie
1 tabje met de resultaten die je wil hebben.

ik ben maar een member en geen Giga enz.
Je opmerking kan ik wel plaatsen, alleen de vertaling naar heb ik op leken manier gedaan.:shocked:

De titulatuur op deze site zegt niets.

Breng de basis op orde en dan wordt het een stuk eenvoudiger. Met slechts 3 tabjes in het bestandje kan je de uren per medewerker vastleggen en in de 'Maandstaat' opvragen door een naam te kiezen in E4. De maandstaat is dynamisch dus als je het jaar wijzigt zal de kalender zich vanzelf aanpassen. De weekenden worden gekleurd dmv voorwaardelijke opmaak. Hetzelfde kan je natuurlijk ook doen met de feestdagen. (zijn voldoende voorbeeldjes van te vinden)

Bijlagen

geweldig. Nou dit is voor mij echt toverwerk hoor !!
Ik snap het wel deels. Maar maken is toch wel wat anders. Zoals je aan mijn benadering wel hebt kunnen zien, heb ik gewoon nog niet de kennis om het op jouw manier te benaderen.

Alleen mis ik nu wel het tabblad Betalingen. Waarschijnlijk kan dat net zoals het blad MAANDSTAAT.
Op deze betalingen tab worden de uren die (hoeveel en wanneer) uitbetaald worden geregistreerd en in tweevoud uitgedraaid.

bedankt voor je inzet man. TOP

Hallo VenA,

Ik heb er een beetje mee zitten stoeien en geprobeerd te vertalen naar voor mij begrijpelijke info, maar heb er toch moeite mee om het te doorgronden. Heb nooit eerder met tabellen gewerkt.
Ik zou dus graag die betalingen, net als de Maandstaat te krijgen. Zo ook de totalen per medewerker/per maand grafisch weergegeven in een totalen overzicht, maar dan moeten de waarden permanent geplaatst worden. Zodat er een beeld is van de gebruikte uren zonder een filtering te moeten doen

Ik hoor graag van je
Groet Rob

Met een paar aanpassingen.
1) In de tab 'Medewerkers' een tabel waarin je het uurloon per medewerker moet opgeven.
2) In de tab 'Database' moet je ook de betaalde uren aanpassen. De rest wordt verder berekend.
3) In de tab 'Loonstrook' kan je filteren op medewerker en maand. Het overzicht wordt dan obv van de waarden in de draaitabel aangepast.

Op basis van de methode in 3 kan je dmv van draaitabellen ook jaaroverzichten maken en deze in de gewenste lay-out gieten. Heb je wat te stoeien.;)

In het bestand zitten maar 2 kleine macro's
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
  ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
Voor het verversen van de draaitabellen

Code:
Sub afdrukken()
  Sheets("Loonstrook").Range("M1:Z38").PrintOut , , 2, True
End Sub
Voor het afdrukken van 2 exemplaren van de 'Loonstrook'. Even ,True weghalen voor direct afdrukken.

Bijlagen

Vind t echt fantastisch. Snap klein beetje hoe het werkt. Kan ik me verder op gaan richten om het toe te kunnen gaan passen. Maar das nu nog echt een brug te ver:(

Als ik in de database bij bv KOSTA de betaalde uren in vul, zie ik het niet terug op de LOONSTROOK. Het wordt wel verwerkt in het oranje gedeelte in DATABASE maar niet in de lookstrook. Of ik doe iets fout.

HERSTEL .... Zat bij loonstrook in de verkeerde maand :(
Ik ga er ff mee stoeien

Laatst bewerkt:
Heb je het gebruik van macro's wel aan staan. Werk hier gewoon. Anders misschien eerst opslaan en sluiten en vervolgens weer openen.
8 uur ingevuld bij KOSTA op 14-01-2020 en dit komt netjes in het overzicht.

Bijlagen

Ik zat verkeerd (zie #16).

Werkt goed. Ik ben alleen erg bang dat deze manier van invoer (middels de filters) gaat leiden tot invoer fouten. Ik snap nog heel klein beetje hoe het moet maar degenen die het moeten gaan doen wisten niet eens wat excel was. Jaja ze zijn dr nog :d

Ik vraag me af of het niet mogelijk is om vanuit werkblad maandstaat alles te kunnen invoeren. Ik kan me voorstellen dat dit lastig of zelfs onmogelijk is.
De tabellen worden dan gevuld vanuit het blad maandstaat.Maandstaat.PNG

Bijgevoegde afbeelding is hoe ik het zou willen (indien mogelijk uiteraard) en dan met name om het gebruikers vriendelijk(er) te hebben.

Begrijp me niet verkeerd en ik wil zeker niet overvragen, maar ...niet geschoten is ..enz

groet Rob

Laatst bewerkt:
Gewoon aan de manager vragen om iedereen op cursus te sturen en gelijk vragen of er iemand ingehuurd kan worden om het geheel via een Userform af te handelen.;)

Haha, perfect antwoord.

Via een userform zou het dus kunnen zoals ik in de afbeelding liet zien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan