Buttons activeren en deactiveren

• Onderwerp starter Onderwerp starter AFL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AFL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2014
Hallo,

Ik heb een vraag over buttons gemaakt met html en css. Bijgevoegd een uitsnede van mijn webpagina (isotope-combination) waarin een aantal buttons zitten. Deze buttons kunnen worden aangeklikt (ingeschakeld) en weer 'uitgeschakeld' door op een andere button te klikken. Hoe kan ik er voor zorgen dat als je nogmaals op de geactiveerde button klikt deze wordt uitgeschakeld (bijvoorkeur met html/css)?

Op die manier zodat alle figuurtjes weer verschijnen? Nu kan het alleen door de pagina te verversen.

Alvast bedankt! gr Bekijk bijlage isotope-combination-filters 2.zip

Ik snap je tot je laatste vraag
Hoe kan ik er voor zorgen dat als je nogmaals op de geactiveerde button klikt deze wordt uitgeschakeld (bijvoorkeur met html/css)?
Kun je dit specificeren?

Nu is het zo dat als je op de button klikt deze geactiveerd wordt, de button wordt blauw en de filter doet zijn werk.

Om dezelfde button weer de de-activeren, dus om bijvoorbeeld alle figuurtje weer te krijgen moet je de pagina refreshen. Ik zoek een oplossing waarbij je op dezelfde button klikt om deze weer de-activeren.

ah je zoekt CSS3 dynamisch styles!

var obj=document.getElementById(id);
obj.classList.add('select_style');
obj.classList.remove('deselect_style');

in CSS maak je dus .select_style {} en .deselect_style {} aan.
en daarmee spelen..
voor events:

obj.addEventListener("click", function(){mijn_click_functie(id)}, false);
obj.removeEventListener("click", mijn_click_functie);

zodanig dat er niet meer op geklikt kan worden.
Veel succes.

Alle details vind je op http://www.w3schools.com/[/com]

Bedankt, dat is een goede eerste aanwijzing. Enig idee hoe ik dat kan 'inbouwen' in mijn bestaande webpagina?

Ik hoor het graag, of hoeveel moeite is het om in te bouwen?

Vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan