Buttons en timers

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBMichael

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Ik zit met een volgende vraag :

op de site is het nu mogelijk om oneindig veel op een 'More info' button te klikken die een mail verstuurd naar de desbetreffende gebruiker met meer informatie over een object. Ook wordt er naar ons een mail verstuurd zodat men kan opvolgen wie meer info vraagt over welk object. Dit heeft als gevolg dat onze mailbox rap vol is. Nu wil ik en script schrijven die zegt dat wanneer iemand op de knop klikt de mail ontvangt maar daarna 6 min moet wachten om vervolgens nog eens meer informatie te krijgen over een object ( hoeft niet hetzelfde object te zijn ). Hoe kan je dit realiseren + hoe kan je dit bijhouden als je gebruik maakt van de gebruiker zijn userid uit de database ?

ik denk dat je gebruik kan maken van cookies.
kweet niet in welke taal je site is maar dit is een voorbeeld in php : http://www.bigresource.com/Tracker/Track-php-hXXXjgE2/

maybe dat je ook sessions kan gebruiken maar dit weet ik niet.

ff snel uit het hoofd gedacht : maak een veld aan in database in tabel voor de tijd.(waarschijnlijk datetime)
als de gebruiker klikt op meer info dan wordt er een insert gedaan in de database in dat veld van de huidige tijd.
als de pagina wordt herladen en gebruiker weer klikt op meer info dan haalt de site gegevens van dat veld voor deze gebruiker en doe je in je js(kzeg nu js omdat je hier in deze forumonderdeel een vraag gesteld hebt) een if check zoals(let wel op dat je de minuten eruit haalt (dit kan je doen door Minute)

[JS]if(tijd < 6)
{
melding dat je moet w8en
}
else
{
wat je altijd doet als er op de knop meer info gedrukt wordt.
}[/JS]

let wel op : beide oplossingen zijn aanpasbaar voor de gebruiker. zowel de cookies als de js code

Byee VRC

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan