ik kom er niet uit
Wigi,
ik heb geprobeerd in jouw macro te duiken, maar dat gaat me echt boven mijn pet.
Als ik het goed begrijp, maakt jouw macro voor x-aantal regels y-aantal antwoorden een optionbutton, checkboxes etc.
Als je daarna de tekst van de vraag toevoegt, maar deze door auto-hoogte niet de standaardhoogte heeft, dan vallen de option-boxes niet meer in de juiste regel. Ik heb gezien dat wanneer je per regel de boxjes groepeert, dat deze wel automatisch meegaan naar autohoogte. Is dit wat je bedoelt met:
'centering them in the cells is not possible yet
In de macro zou dus, op het moment dat de boxjes worden aangemaakt, per regel alle boxjes moeten worden gegroepeerd. Ik heb dat in een macro opgenomen, maar dan doet hij dat door de buttons bij naam te noemen. Ik krijg het dus niet in de algemene macro, waarmee hij dit kunstje voor alle regels/vragen toepast.
Sub Macro1()
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Option Button 3", "Option Button 2", _
"Option Button 4")).Select
Selection.ShapeRange.Group.Select
End Sub
Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Ik had overigens niet gedacht dat het zo ingewikkeld was in Excel een vragenlijst te maken met meerdere vragen, waarbij dmv optionbuttons antwoorden worden ingegeven. Ook het kopieren van optionboxes blijkt vrij lastig te zijn, zeker als maar 1 van de 4 antwoorden juist kan zijn.
Misschien moeten ze dat eens eenvoudiger maken bij Excel!:thumb:
Gert