• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

buttons netjes rangschikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Besturingssysteem
Win11
Office versie
Office 365
In een tabblad heb ik een 20 tal buttons staan.
Hoe kan ik deze het eenvoudigst netjes horizontaal en vertikaal rangschikken.
Dus de tussen ruimtes tussen kolommen overal even groot.
Hetzelfde geldt voor de rijen.

Bijlagen

Hoe kan ik deze het eenvoudigst netjes horizontaal en vertikaal rangschikken.

Willem, wat veel gebruikers niet weten, is dat je de rasterlijnen van Excel 'magnetisch' kan maken. Selecteer je knop en druk de Alt-toets in. Als je nu gaat schuiven met je knop (Alt ingedrukt houden!!!) zal je zien dat deze automatisch naar een cel-hoek wordt 'getrokken'. Het uitlijnen van die 20 knoppen is zo een fluitje van een cent...

Succes ermee.

Groet, Leo

Leo :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

wat veel gebruikers niet weten, is dat je de rasterlijnen van Excel 'magnetisch' kan maken.

En dan zit ik "uren" te prutsen om het netjes te krijgen

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Beste popipipo ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

LEn dan zit ik "uren" te prutsen om het netjes te krijgen

...tja... Het gemak zit 'm vaak in die kleine 'kennisbrokjes'... :D:D:D (en dat weet JIJ als géén ander!)
Blij dat je geholpen bent!

Groet, Leo

Wil je ze mooi celvullend maken pas dan de truuk met de ALt-toets toe terwijl je linkerbovenhoek en rechterbenedenhoek v/d knop naar de hoeken v/d cel trekt. Selecteer nu bij Besturingselement opmaken de tab Kenmerken en vink Verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen aan. Wat je nu ook doet met celhoogte of kolombreedte, de knop blijft steeds de volledige cel vullen. Bij knoppen v/d werkset besturingselementen doe je dezelfde handelingen maar zet je eerst de ontwerpmodus aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan