Buttons plaatsen in werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter JanRa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JanRa

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Goeiemorgen allemaal,

Ben momenteel bezig met een cijferprogramma in excel, daarbij gebruik ik buttons in het werkblad, van de werkset. Deze buttons werken prima, alleen 1 vervelend probleem: ze veranderen continue van grootte. Als ik ze aanklink dan worden ze steeds groter. Ik heb dit met VBA-code geprobeerd tegen te gaan door een vaste waarde aan de height en de widht te geven voor elke button, maar helaas ze veranderen nog steeds ondanks deze code! Overigens het blad is wel beveiligd, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft. In ieder geval kom ik er niet uit. Wie o wie kan mij daar mee helpen?

Alvast bedankt! Hieronder een voorbeeld code van een button:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
CommandButton1.Height = 24.75
CommandButton1.Widht = 133.5
On Error GoTo Verder:
If ActiveSheet.Unprotect = True Then
Cijfer_invoer
Exit Sub
Verder:
MsgBox "Probeer het nog een keer"
Else: ActiveSheet.Protect "wachtwoord", DrawingObjects:=True, contents:=True, Scenarios:=True _
        , AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True '
ActiveSheet.EnableSelection = xlNoSelection
ActiveWorkbook.Save
End If
End Sub

Alvast bedankt.

Groeten,
Jan

Kan niemand mij hiermee helpen of is het zo'n domme vraag? :d

dat zou kunnen, hoe kan ik een userform dan vastzetten in een cel of een selectie van een aantal cellen op mijn werkblad? Ik wil nl. niet dat ik het userform heel de tijd moet oproepen en dat hij vervolgens over mijn werkblad verschijnt. Hij moet continue zichtbaar zijn omdat je vaak even wat moet invoeren / wijzigen / enz.

Je zal dan toch je workbook even moeten posten, want waarschijnlijk is er wel iets anders dat deze anomalie veroorzaakt, want eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt dat je door enkel op een knop te klikken de grootte ervan wijzigt.

Tenzij de macro achter de knop een kolom invoegt tussen de kolommen waar de knop op staat.
vb: knop staat over kolommen F & G en de code voegt een kolom toe vóór kolom G; dan zal de knop breder worden.

het klopt inderdaad wel dat ik door middel van een button kolommen verberg en zichtbaar maak. Dat is inderdaad ook nog na de kolom waar de buttons in staan. Is enkel een extra kolom tussen voegen voldoende?

Als ik userform gebruik, kan ik deze alleen schermpositie meegeven of is er ook nog een truc dat de userform over een bepaald bereik in excel verschijnt?

alvast bedankt.

Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan