Goeiemorgen allemaal,
Ben momenteel bezig met een cijferprogramma in excel, daarbij gebruik ik buttons in het werkblad, van de werkset. Deze buttons werken prima, alleen 1 vervelend probleem: ze veranderen continue van grootte. Als ik ze aanklink dan worden ze steeds groter. Ik heb dit met VBA-code geprobeerd tegen te gaan door een vaste waarde aan de height en de widht te geven voor elke button, maar helaas ze veranderen nog steeds ondanks deze code! Overigens het blad is wel beveiligd, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft. In ieder geval kom ik er niet uit. Wie o wie kan mij daar mee helpen?
Alvast bedankt! Hieronder een voorbeeld code van een button:
Alvast bedankt.
Groeten,
Jan
Ben momenteel bezig met een cijferprogramma in excel, daarbij gebruik ik buttons in het werkblad, van de werkset. Deze buttons werken prima, alleen 1 vervelend probleem: ze veranderen continue van grootte. Als ik ze aanklink dan worden ze steeds groter. Ik heb dit met VBA-code geprobeerd tegen te gaan door een vaste waarde aan de height en de widht te geven voor elke button, maar helaas ze veranderen nog steeds ondanks deze code! Overigens het blad is wel beveiligd, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft. In ieder geval kom ik er niet uit. Wie o wie kan mij daar mee helpen?
Alvast bedankt! Hieronder een voorbeeld code van een button:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
CommandButton1.Height = 24.75
CommandButton1.Widht = 133.5
On Error GoTo Verder:
If ActiveSheet.Unprotect = True Then
Cijfer_invoer
Exit Sub
Verder:
MsgBox "Probeer het nog een keer"
Else: ActiveSheet.Protect "wachtwoord", DrawingObjects:=True, contents:=True, Scenarios:=True _
, AllowSorting:=True, AllowFiltering:=True '
ActiveSheet.EnableSelection = xlNoSelection
ActiveWorkbook.Save
End If
End Sub
Alvast bedankt.
Groeten,
Jan