Buttons verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
171
Hallo,

Ik ben op zoeknaar een oplossing om in een formuliier een button (knop) te verbergen.
Nu is dat op zich niet zo moeilijk (me.button.visable = false), maar ik moet deze button verbergen vanuit een ander formulier.
Ik zoek dus eigenlijk alleen de code om vanuit het huidige formulier om op een ander formulier een button te verbergen en de daarbij behorende formulier te openen.
Ik doe er een voorbeeldje bij met nog wat uitleg.

Ik heb geprobeerd om een bestandje te uploaden,maar op een of andere onverklaarbare wijze lukt mij dat niet meer.

Misschien begrijpt iemand no ook wel wat ik bedoel.
 
Zou mooi zijn als het voorbeeldje meekwam ;)
En zet er gelijk bij om welke formulieren het gaat...
 
Ik weet niet of ik nu een nieuwe topic moet openen,maar ik krijg met geen mogelijkheid het bestand in de map "Home" van de helpmij server. Er staan wel oude bestanden in (16). Deze kan ik nog wel gebruiken ondanks een regel dat niet gebruikte bestanden na een uur verwijderd zullen worden.
Iemand een idee?
 
Ik probeer het dan toch maar tekstueel uit te leggen.
Ik heb:

FrmMenu met 2 Buttons: Button1(zichtbaar) Button2(niet zichtbaar)
Frm1 met 2 Buttons: "Terug naar menu" en "Onderbreken"
Frm2 met 2 Buttons: "Terug naar menu" en "Onderbreken"

FrmMenu is start menu en als die wordt geopend is alleen Button1 zichtbaar.
Daarop geklikt opent Frm1 met bijde Buttons(zichtbaar). Terug naar menu lijkt mij duidelijk. Onderbreken = Frm1 verbergen (werkt al) FrmMenu openen (werkt al) nu het volgende: in FrmMenu Button1 verbergen en Button2 tonen (dit werkt nog niet)

Voor Frm2 geldt dan hetzelfde als Frm1.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, ik vind het vervelend dat ik (nog) geen bijlage kan toevoegen.
 
Werkt dit misschien als je de onderstaande code onder de button hangt op je formulier 1 of 2.
Code:
Forms!frmMenu!Button1.visable = false
Froms!frmMenu!Button2.visable = true
 
Hallo Nico84,

Ik krijg een foutmelding als: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.
Code:
Private Sub CmdOnderbreken_Click()
    On Error GoTo Err_CmdOnderbreken_Click

    Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String
    
    Me.Visible = False
    
    Forms!FrmMenu!Cmd1.visable = False
    Forms!FrmMenu!Cmd2.visable = True
    
    stDocName = "FrmMenu"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
    
    
    
Exit_CmdOnderbreken_Click:
    Exit Sub

Err_CmdOnderbreken_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_CmdOnderbreken_Click
        
End Sub
 
Je kan eigenschappen op een een formulier pas instellen als het formulier geopend is.

Code:
Private Sub CmdOnderbreken_Click()
On Error GoTo Err_CmdOnderbreken_Click
    
    Me.Form.Visible = False
    DoCmd.OpenForm "FrmMenu", , , stLinkCriteria
    Forms!FrmMenu!Cmd1.visable = False
    Forms!FrmMenu!Cmd2.visable = True
    Exit Sub

Err_CmdOnderbreken_Click:
    MsgBox Err.Description
        
End Sub
 
Hallo Octafish,

De twee regels van Nico84 had ik in eerste instantie ook op die plaats staan, maar ook nu krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik zal eens kijken of ik het bestandje via een andere pc kan plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de volgende code.
Code:
Private Sub CmdOnderbreken_Click()
    On Error GoTo Err_CmdOnderbreken_Click
    Me.Form.Visible = False
    DoCmd.OpenForm "FrmMenu", , , stLinkCriteria
    Forms!FrmMenu!Lbl1.SetFocus
    Forms!FrmMenu!Cmd1.Visible = False
    Forms!FrmMenu!Cmd2.Visible = True
    Exit Sub

Err_CmdOnderbreken_Click:
    MsgBox Err.Description
End Sub

Ik weet ook al waarom ik geen bestandje kan plaatsen, hij is te groot!
 
Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke.
Mogelijke fout:
Een object in een formulier kun je onzichtbaar maken als het niet de focus heeft. Daar om zet je waarschijnlijk de code Forms!FrmMenu!Lbl1.SetFocus. Aan de naamgeving te zien lijkt Lbl1 een label, en die kent de methode Setfocus niet.
 
visable moet zijn visible
Altijd handig als iemand regeltjes naleest :) Ik had inderdaad de code alleen geknipt en geplakt en verder niet nagekeken. Blijkbaar heeft Abel de Auto-aanvulfunctie niet aanstaa of niet gebruikt, want dan maak je geen typfouten ;)
Waarom zet je de focus op een label? En in welke regel gaat hij nu fout?
Wat betreft het bestand: we hoeven natuurlijk niet alle records te hebben; en plaatjes zijn ook niet nodig. Gooi dus alles er in een kopieversie uit wat niet nodig is, comprimeer de db en zip 'm. Dat zou al genoeg moeten zijn om 'm te posten.
 
Beste Harry64 en Octafish,

Hij doet het!!
Ik moest de focus van button1 in het menu halen, ik heb hem op een label gezet dat kon dus niet (wist ik niet).
Verder heb ik autovullen wel aan staan, alleen werkt dit bij mij alleen na een .(punt) en niet na een ! om wat voor reden dan ook.
Hartelijk dank voor de medewerking hier kan ik verder mee.
Alvast een fijne jaarwisseling gewenst.
 
Autoaanvullen werkt alleen maar na een punt. Daarom raad ik ook altijd aan om verwijzingen op die manier te maken, en niet via een ! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan