bv FOUND.000

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Ik ontdek 2 onbekende bestanden (FOUND.000 en FOUND 001) in mijn c:/ partitie onder >systeem<
de bestanden bestaan uit enkele files genaamd bv file0002.CHK. De grootste is ruim 130.000 kb.
Ze worden getypeerd als herstelde bestandsfragmenten.
Ik heb een paar vragen,nl
-waar horen deze bestanden bij/waar komen ze vandaan?
-kan ik ze verwijderen?
-kan ik ze verplaatsen naar bv f:/ en renamen, bv **.bak

Alvast dank voor de uitleg en/of tips!
 
Die mappen/bestanden komen van de schijf-controle. Bijvoorbeeld na verkeerd afsluiten/vastloper.
ik gooi ze altijd weg en heb daar nog geen problemen mee gehad.
 
Dit zijn registratie bestanden van checkdisk met de fouten die zijn gevonden/hersteld.
Als je systeem weer naar behoren draait kan je deze bestanden probleemloos verwijderen.
 
Done so!
Allen dank voor het meedenken en het snelle antwoord.
 
jackall zei:
Dit zijn registratie bestanden van checkdisk met de fouten die zijn gevonden/hersteld.

Als je het mij vraagt zijn dat stukjes van bestanden die door een crash niet afgesloten zijn. Een programma heeft een bestand aangemaakt, er wat gegevens naar geschreven en toen is de compu vastgelopen. Daardoor heeft het programma het bestand niet kunnen afsluiten en bevat het bestandssysteem fouten. De stukjes data die wel naar dat bestand geschreven zijn voor de crash worden door chkdsk op een berg gegooid in zo'n found bestand. Waarschijnlijk verkeert iemand in de illusie dat je na die crash nog precies kan achterhalen wat en wanneer er iets mis ging, je de bestandsindeling van dat programma op je duimpje kent en blind en lachend 'eventjes' alles nog kan herstellen.
Dus weggooien kan geen kwaad, tenzij je een genie bent die nog wel wat met die 'found' bestanden kan...
 
dropl zei:
Als je het mij vraagt zijn dat stukjes van bestanden die door een crash niet afgesloten zijn. Een programma heeft een bestand aangemaakt, er wat gegevens naar geschreven en toen is de compu vastgelopen. Daardoor heeft het programma het bestand niet kunnen afsluiten en bevat het bestandssysteem fouten. De stukjes data die wel naar dat bestand geschreven zijn voor de crash worden door chkdsk op een berg gegooid in zo'n found bestand. Waarschijnlijk verkeert iemand in de illusie dat je na die crash nog precies kan achterhalen wat en wanneer er iets mis ging, je de bestandsindeling van dat programma op je duimpje kent en blind en lachend 'eventjes' alles nog kan herstellen.
Dus weggooien kan geen kwaad, tenzij je een genie bent die nog wel wat met die 'found' bestanden kan...


Ja en die Genieen bestaan,Dus?Kan het geen kwaad ,ze pas te verwijderen als je zeker bent, dat alles weer naar behoren werkt.
Je Register op orde hebt!!en je geinstalleerde programmaas ook goed werken!!
 
......maar aangezien ik géén genie ben verwijder ik deze bestanden eerst voorlopig door ze in de bin te plaatsen. Na een herstart - als alles (weer) fully functional is - gooi ik ze alsnog weg :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan