Het begon tijdens het mini hittegolfje van de afgelopen dagen; dus eerst dacht ik dat het vastlopen van mijn PC veroorzaakt werd door oververhitting. Helaas denk ik nu toch dat dat mijn HD (11 maanden oud) het probleem veroorzaakt (de temp blijft onder het maximum)...
Soms kan ik een en nader een poosje werkende houden maar ineens bevriest alles en als ik dan reboot loopt alles meestal vast na de boodschap "detecting IDE drives". Ik lees van alles over klikkende en schrapende geluiden, maar het enige wat ik hoor als een en ander vast loopt is een soort "phewwww", zeg maar een centrifuge die aan het uitdraaien is en dan stopt alles.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat er eventueel aan te doen is? Ik werk met 1 HD die verdeeld is in twee partities.
Wat gegevens:
Jetway V266B MB
IBM Deskstar 80GB ATA100 7200rpm (IC35L080avva07-0)
AMD Athlon XP 1500 CPU, 256 MB werkgeheugen
Win98SE
Soms kan ik een en nader een poosje werkende houden maar ineens bevriest alles en als ik dan reboot loopt alles meestal vast na de boodschap "detecting IDE drives". Ik lees van alles over klikkende en schrapende geluiden, maar het enige wat ik hoor als een en ander vast loopt is een soort "phewwww", zeg maar een centrifuge die aan het uitdraaien is en dan stopt alles.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat er eventueel aan te doen is? Ik werk met 1 HD die verdeeld is in twee partities.
Wat gegevens:
Jetway V266B MB
IBM Deskstar 80GB ATA100 7200rpm (IC35L080avva07-0)
AMD Athlon XP 1500 CPU, 256 MB werkgeheugen
Win98SE