byte.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Hier op mn werk gebeurd het regelmatig dat als ik een website probeer te bekijken dat er dan ineens de melding verschijnt:
"Helaas is deze site tijdelijk niet beschikbaar. Er wordt momenteel dringend onvoorzien onderhoud uitgevoerd. Probeert u het over enkele minuten opnieuw. Blijft u deze foutmelding krijgen bij deze site, stuurt u ons dan alstublieft een mailtje"
en de mailto link is dan van support@byte.nl.

Opzich niet zo heel vreemd zou je denken, maar als iemand anders in het netwerk diezelfde pagina vervolgens oproept krijgt hij/zij hem wel gewoon te zien.
En vandaag dacht ik "laat ik het eens in een andere browser proberen" dus ik start IE weer eens op en ja hoor, ik krijg de pagina gewoon te zien.

Niet dat het aan Firefox ligt want andere gebruikers (allemaal IE) krijgen deze melding ook wel eens en dan kan iemand anders de pagina ook gewoon oproepen.

De vraag is: Wat hebben wij met Byte te maken? (zover ik weet niks, geen hosting en ADSL hebben we viA XS4ALL)

sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest:
dit gebeurd niet als we de site www.byte.nl willen bezoeken, het gebeurd met willekeurige websites.
Dus bijv ik kan helpmij.nl niet bezoeken en krijg bovenstaande melding, maar diegene die tegenover mij zit komt gewoon op helpmij.nl. En als ik het dan in een andere browser probeer lukt het ook.

:confused: :confused:

"Helaas is deze site tijdelijk niet beschikbaar. Er wordt momenteel dringend onvoorzien onderhoud uitgevoerd. Probeert u het over enkele minuten opnieuw. Blijft u deze foutmelding krijgen bij deze site, stuurt u ons dan alstublieft een mailtje"
en de mailto link is dan van support@byte.nl.

Is geen standaardmelding vanuit je browser maar van de webpagina.

Wat krijg je dan wanneer je naar helpmij gaat en hij doet het niet?

nou precies hetzelfde dus, dat is het gekke juist.

Er is ook niet echt een patroon in ofzo. het kan met alle sites gebeuren. En altijd diezelfde melding.
Gek he?
Misschien iets met dns servers ofzo...

Ook die melding van Byte? Ik zou het zo niet weten..

Dacht eerst aan iets van hostfile aanpassing maar als jij zegt dat het willekeurig is..
Zoals ik al zei; wellicht contact met hun opnemen :confused:.

ja misschien moet ik dat dan maar eens doen.

en het is ook niet zo dat het bji 1 pc is, maar gewoon bij iedereen.
nou ja, als ik wat weet laat ik het wel weten.
bedankt voor meedenken!:thumb:

ps: wel eens gezien wat er in de titelbalk staat als je een vorige post wil aanpassen? :p

Geplaatst door Heinikken
ja misschien moet ik dat dan maar eens doen.

en het is ook niet zo dat het bji 1 pc is, maar gewoon bij iedereen.
nou ja, als ik wat weet laat ik het wel weten.
bedankt voor meedenken!:thumb:

ps: wel eens gezien wat er in de titelbalk staat als je een vorige post wil aanpassen? :p
Verander deze vraag?

ik begin nu te twijfelen of dit ook aan mij ligt, maar heir staat toch echt "Vernader deze vraag"...

Geplaatst door Heinikken
ik begin nu te twijfelen of dit ook aan mij ligt, maar heir staat toch echt "Vernader deze vraag"...

Stond er bij mij ook, nu staat er hardstikke verander. Maar is inderdaad al tig keer gemeld.

nou, bij mij staat er nog steeds hardstikke vernader.
maar goed, daar ging het niet over :-)

Heb inmiddels een hele snelle reactie van byte gehad.
Ze begrepen ook niet hoe dit kan. Het enige nieuwe is dat foutgetypte/nietbestaande adressen (www.helmij.nl) altijd by hun terecht komen. Dus de medewerker opperde dat het een instelling van onze router / modem moet zijn. (router kan niet want er zijn al enkele router wisselingen geweest)

Heb het ook maar even aan xs4all gevraagd. ben nu wel benieuwd (dit gebeurd al 4 jaar ofzo maar heb er nooit echt aandacht aan besteed)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan