byte per byte

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmoon

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
hallo allemaal :D

ik zoek een manier om byte per byte te verzenden op een zekere en veilige manier over het netwerk.
hierbij moet de snelheid van het verzenden instelbaar zijn vanwege de drukkte over het netwerk

alvast bedankt:thumb:

Hu?

Als het druk is , gaat het verzenden vanzelf langzamer hoor. Ze komen gewoon achter in de rij en als het zeker moet aankomen zal je een controlebit moeten meezenden.

Praten we hier over , audiobytes over internet?

tegen 'Pizara' het is de bedoeling dat iedereen nog met een normale tempo bestanden kan verzenden zonder dit vertraagd wordt, want anders kan de rest in het netwerk bijvoorbeeld niet meer op een normale tempo remote werken

tegen WarnedGraph ik ga is kijken naar VB.NET --> TCPClient

ondertussen heb ik dit zelf gevonden

Imports System
Imports System.IO
Imports System.Collections

Module Module1

Sub Main()
Dim objReader As New StreamReader("10.0.0.1\1.txt")
Dim sLine As String = ""
Dim arrText As New ArrayList()
Do
sLine = objReader.ReadLine()
If Not sLine Is Nothing Then
arrText.Add(sLine)
End If
Loop Until sLine Is Nothing
objReader.Close()

For Each sLine In arrText
Console.WriteLine(sLine)
Next
Console.ReadLine()
End Sub

ik ga even aan de gang met de tip van WarnedGraph en als dat niks wordt dan ga ik het per regel proberen te verzenden met een timer ertussen

De code die je nu hebt is een streamreader en die leest bestanden en je vroeg om te verzenden.

Wat is je vb versie, wat moet ie verzenden : ascii, binary, via http of ftp ..? Je moet wel iets specifieker zijn met je vraag als je wilt dat we je helpen.

sorry van de verwarde uitleg. Ik leg in het kort even uit wat de bedoeling is van het programma.
dit programma wordt op elke pc geinstaleerd op het netwerk en wanneer iemand klaar is met zijn werk dan wordt alles gekopieerd naar de server.

en over de bestandtypes dat kan van alles zijn en dat is ook zo over de grote van het bestand.

als het over ftp zou kunnen zou dat perfect zijn :D

goed, ftp-binary dus. Maar wat moet ie kopieren. Alles (complete HD)? of alleen bewerkte bestanden.

Misschien een rare vraag. Maar waarom zet je die bestanden waarmee ze werken niet gewoon in een persoonlijke netwerk map? Dan zijn ze altijd op het netwerk. Daar kan je een simpele tape-streamer alles laten backuppen. Of je maakt iedere nacht een kopie van die map ofzo.

Maar (alle) bestanden van alle netwerk-pc's kopieren naar de server lijkt me een beetje overdreven actie als je t mij vraagt.

alleen bewerkte bestanden moeten op de server komen (daar heb ik al een code voor)

en de bedoeling is dat het netwerk zo min mogelijk belast wordt, omdat het draadloos is

vandaar deze wat moeilijke vraag :p

sorry maar het is niet echt iets wat ik zoek... wie weet wat er allemaal mis kan gaan met een dll van iemand anders waarvan je de bron niet van kan zien.

ik heb een code gevonden om te downloaden nadeel is dat ik nog niet weet hoe ik hem kan omzeten naar upload

iemand een suggestie ?

'EXAMPLE OF HOW TO USE FtpWebRequest

'Values to use
'Const localFile As String = "C:\file.bin"
'Const remoteFile As String = "/ftpfile.bin"
'Const host As String = "ftp://ftp.myserver.com"
'Const username As String = "myusername"
'Const password As String = "mypassword"
'Create a request
Dim URI As String = host & remoteFile
Dim ftp As System.Net.FtpWebRequest = CType(System.Net.FtpWebRequest.Create(URI), System.Net.FtpWebRequest)
'Set the credentials
ftp.Credentials = New System.Net.NetworkCredential(username, password)
'Turn off KeepAlive (will close connection on completion)
ftp.KeepAlive = False
'we want a binary
ftp.UseBinary = True
'Define the action required (in this case, download a file)
ftp.Method = System.Net.WebRequestMethods.Ftp.DownloadFile

'If we were using a method that uploads data e.g. UploadFile
'we would open the ftp.GetRequestStream here an send the data

'Get the response to the Ftp request and the associated stream
Using response As System.Net.FtpWebResponse = CType(ftp.GetResponse, System.Net.FtpWebResponse)
Using responseStream As IO.Stream = response.GetResponseStream
'loop to read & write to file
Using fs As New IO.FileStream(localFile, IO.FileMode.Create)
Dim buffer(2047) As Byte
Dim read As Integer = 0
Do
read = responseStream.Read(buffer, 0, buffer.Length)
fs.Write(buffer, 0, read)
Loop Until read = 0 'see Note(1)
responseStream.Close()
fs.Flush()
fs.Close()
End Using
responseStream.Close()
End Using
response.Close()
End Using

Status
Niet open voor verdere reacties.