C-64 Emulator en games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mowat2

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2004
Berichten
64
Ik heb thuis nog 2 oude Commodore 64 computers staan waar ik in de jaren '80 veel plezier aan beleefde. Er bestaan momenteel ook programma's die je toelaten op je PC de oude C-64 games te spelen , namelijk de zogenaamde C-64 emulators.
Ik heb nu al op enkele sites van die emulators gedownloaded en ook enkele games die ik vroeger speelde maar ik krijg ze niet aan de praat. Heeft iemand hier ervaring mee en kan men mij zeggen wat ik best kan doen om nog eens op de C-64 via PC te kunnen spelen? Weet iemand toevallig ook op welke site ik de games "Galaxians" en "Chiller (the Forest)" voor C-64 kan downloaden (liefst als freeware)?
Bedankt alvast .
 
Geplaatst door vanschagen
Ik gebruik deze ,werkt perfect .http://www.ccs64.com/
Onder aan in die site staan links voor games

Aan Vanschagen :

Ik heb mijn emulator ook daar gedownloaded maar het werkt niet. Ik heb geprobeerd op 2 laptops , de ene met W-98 en de andere met XP-home ed. , maar geen resultaat. Misschien doe ik iets fout. Men blijft steeds maar vragen naar DLL's die het systeem blijkbar niet kan vinden.

Toch al bedankt voor je reactie
 
Geplaatst door vanschagen
Je moet de versie ccs64 versie 1.09 nemen en dan doet ie het wel

Bedankt voor je tip. Ik heb die versie gedownload en 2 games die ik vroeger speelde ( Galaxians en Chiller) en alles werkt perfect zowel op mijn desktop met W95 als op mijn 2 laptops met W-98 en w-XP home ed.
Nogmaal dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan