c# access database

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,
hoe kan ik gegevens van een acceess database lezen in c# ik wil ze kunnen zien en bewerken.
ik heb films in de database staan, ik wil via een form een film kunnen toevoegen in die database. en ook kunnen kijken

wat is dit nou weer voor antwoord. nou krijg ik wss geen antwoord meer omdat mijn vraag op beantwoord staat bedankt!

Leve vriendelijk antwoorden :rolleyes:
Je vraag staat trouwens nog steeds niet op opgelost, dus dan durven er nog wel eens mensen zijn die proberen om je dan verder te helpen (de snoodaards!).

In elk geval heeft Bakk4318 voor een deel een goed punt: het is perfect mogelijk (en zelf relatief eenvoudig) om formulieren voor het beheren van data in Access zelf te maken.
Het enige wat je dan niet hebt is het "en ook kunnen kijken"-nawerpsel van je post. Ik vermoed dat je hiermee het effectief bekijken van de video bedoelt en niet het bekijken van je data-record. Access is namelijk geen videospeler. Wel zou je in je form een link kunnen zetten die de film in jouw favoriete videospeler opent.

En als je dan toch naar c# overschakelt, gebruik een zoekmachine met "C# access database" en de voorbeelden stromen je toe. Dan moet je uiteraard wel zelf alle formuliervelden linken aan de correcte data, en moet je ofwel dezelfde videolink inbouwen of je eigen videospeler maken mbv DirectX/DirectShow.

Baws,
Als je niet tevreden bent met een antwoord, dan kan je dat ook op een nettere manier aangeven.
De manier waarop jij op een antwoord reageert is over het algemeen eerder een reden om wel or niet (meer) te helpen bij het oplossen van een probleem ten opzichte van het antwoord waarop jij reageert.

----------------------------------

Voor een database connectie zou je je eens kunnen verdiepen in het LinQToSql framework

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb425822.aspx

Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor je antwoord.
ik bedoel met film toevoegen alleen de titel ;) niet de film zelf.
In acces heb ik Titel van de film datum van uitgaven en genre,
dus ik hoef de film zelf niet te afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan