C# achtergrond van plaatje transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

ik zit met een probleempje. Ik heb hier een form met een groene achtergrond, een png'tje dat half transparant is en half gekleurd, en een knop die donkergroen is met transparante randjes. Het probleem is hieronder te zien

111kqo2.jpg

De achtergronden van de png'tjes zijn allebei transparant, maar ze nemen de achtergrondkleur van het form gewoon aan. Iemand enig idee of ik hier wat aan kan doen?

groetjes,
murdoch

tja, daar staat hij ook op ingesteld. Hij neemt in principe de achtergrondkleur van de form gewoon aan.

Raar.. Hoe stel je de kleur van u form in? Zeker dat de backColor nergens override wordt door code ofzo? Normaal zou da moeten werken als de afbeelding een .png is..!

Die paarsachtige png, die heb je op half transparant gezet, zou die misschien daardoor de kleur van het gene wat achter die paarse png zit, de groene achtergrond dus?

Inderdaad Durpke, achter dat paars geval zit de achtergrond van de form met een groene achtergrondkleur. Voor de mensen die dit niet snappen: bij properties, backgroundcolor, en Lime selecteren (groene kleur). Daarop staat dus inderdaad die paarse png, vanboven doorzichtig, vanonder iets paars (ingekleurd dus). Daarop staat dan nog een png die donkergroen (ander groen in ieder geval) is. Wat ik dus wil is dat het doorzichtige van dat donkergroene de kleur krijgt van het object dat daar achter zit. Niet gewoon de achtergrondkleur van het form.

Dit topic is zelfs een van de eerste resultaten in Google als je 'C# transparent' invult...

Niemand die het antwoord weet? Dan staan ze bij Microsoft zo versteld dat VB6 nog altijd zo populair is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan