C# applicaties draaien op Ubuntu 12.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

WDHBGS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik wil een eigen geprogrammeerde C#-applicatie draaien op Ubuntu 12.04 desktop x86.
Maar met Mono wil het maar niet lukken, want de applicatie opent simpelweg niet....
Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes, WDHBGS

PS: Ik kan ook een source sturen, maar dat hoeft niet, denk ik. Want onder Windows 8 x64 werkt het wel, en het is zodanig geprogrammeerd dat het hoort te werken op 32- en 64-bit.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de tussentijd nog steeds geen oplossing gevonden, en ik heb het liefste nog vandaag een oplossing...

Groetjes, WDHBGS

@michaelvdnet, gewoon helemaal niks..

Groetjes, WDHBGS

Ik heb het probleem nog steeds.

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag, maar ik wil het liefst dringend antwoord.

@michaelvdnet, gewoon helemaal niks..
Dat is lastig om dan hulp te kunnen bieden.

Als je het programma opstart vanuit de file manager, zul je sowieso niets zien. Heb je al eens geprobeerd de applicatie vanuit een terminal op te starten? Verder kun je kijken of het programma wellicht naar een van de system logs schrijft.
Code:
 $ cd /var/log; tail -f messages syslog

Om alle logfiles in die folder te monitoren kun je ook het volgende commando gebruiken.
Code:
$ sudo tail -f `file /var/log/* | grep text | awk '{print $1}' | sed 's/\:$//'`

Good luck!

Kan het ook liggen aan de .NET-versie?
Want het programma is in .NET 4.5 geprogrammeerd.

Kan het ook liggen aan de .NET-versie?
Want het programma is in .NET 4.5 geprogrammeerd.
Zou kunnen. Zonder foutmeldingen/logs is dat moeilijk te zeggen.
Ik heb geen kaas van .NET in linux gegeten. Ik kan je dus alleen maar verwijzen naar de gebruikelijke opsporingsmethodes.

Heeft Mono geen trace mogelijkheden?

Laatst bewerkt:
En als je het probeert met een lagere versie van het .NET Framework of een geüpdatete versie van Mono?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan