C++ Beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjenlodder

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,

Ik wil graag een klein programma maken. Maar ik heb geen ervaringen met C++. Ooit wel PAWN gedaan... Is ook zoiets dacht ik, maar das al lang geleden. Ook schrijf ik in PHP. En ooit MIrc geschreven.
Nu wil ik graag weten waar jullie zijn begonnen met programma's schrijven. Heb al wel gezocht voor goede tutorials, maar die zijn moeilijk te vinden.
Ik wil een programma schrijven waarin:
Je een plaatje uitkiest
text rechtsbovenin (plu-code)
Text in het midden (product)
Text onder de text in het midden (prijs)

Dit word dus een prijskaarte voor in een groente winkel.
Misschien is dit te veel om zonder ervaring aan te beginnen.. dat weet ik niet. Maar dan ga ik zeker eerst andere dingen oefenen, klein beginnen en dan ....

Alvast bedankt,

Arjen

Bedankt.
Ik heb ook al wel gegoogled, maar de reden dat ik het vraag is dat ik graag wil weten welke tutorial gewoon goed is...
Das tog nog wel wat beter dan google ;)
Thnx!

Nou, ik heb al geleerd dat het niet verstandig is om op het internet te beginnen, een boek is toch echt het makkelijkst, je kan naar de bieb, normaal kopen, of een e-book (dus gewoon op je pc een lap tekst) ik doe op het moment het laatse want ik ben low-budget, en lui.

Ik heb wel een aantal verzameling van die ebooks gevonden op het net, maar weer niet of het legaaal is, dus ik durf ze hier nog niet te posten..

En je zal ook wel net als bij PHP, beginnen met "Hello World", komt je vast wel bekend voor! ;)

Succes!

HELLO WORLD :D
Das mijn favorite script... die ken ik ten minste :D xD
Nee, maar een boek is dus makkelijker zeg jij... Ik zal er eens een halen bij de bied (is voor mij gratis) en dan internet + boek es vergelijken.
Bedankt,,,

Bedankt voor jullie reacties :D
Ik zal eens kijken welke boeken mijn bibliotheek heeft, en als het kan neem ik ze alle 3...
En dan ff kijken welk het makkelijkst is te leren.
Btw, ik doe nu PHP (aant leren ook nog) is het dan wel verstandig om dit er bij te doen. of het lijkt het niet op elkaar ?
Bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan