Goedendag.
ik ben een totale beginner in C++ heb inmiddels al wel flink wat tutorials gevolgd van www.cprogramming.com.
daar was ik toe aan een tutorial over classes. nu heb ik die doorgelezen en toen geprobeerd aan de hand van het voorbeeld zelf een class te schrijven.maar dit wil nog niet lukken want ik krijg steeds een paar standaard errors die ik niet 1,2,3 weet weg te werken. dus kwam ik hier terecht.omdat jullie ijn mischien kunnen helpen.
uitleg programma:
mijn opzet is om een klein console aplication te maken. waar je een naam kan invoeren en die het daarna weergeeft op het scherm. En dit met behulp van een Class.
foutmeldingen:
ik werk met Microsoft Visual C++ 2008 Express Edtion. en in de output venster krijg ik deze errors als ik het programma wil starten:
Applicatie Code:
dit is de code van mijn applicatie:
Wie o wie ziet wat ik fout doe en kan mijn uitleggen waarom en hoe ik dit eventueel kan verhelpen? als je tips of trucs hebt altijd welkom
PS: weten jullie nog goede nederlands talige C++ tutorials waar classes goed worden uitgelegd?
met vriendelijke groet
cbeginner
ik ben een totale beginner in C++ heb inmiddels al wel flink wat tutorials gevolgd van www.cprogramming.com.
daar was ik toe aan een tutorial over classes. nu heb ik die doorgelezen en toen geprobeerd aan de hand van het voorbeeld zelf een class te schrijven.maar dit wil nog niet lukken want ik krijg steeds een paar standaard errors die ik niet 1,2,3 weet weg te werken. dus kwam ik hier terecht.omdat jullie ijn mischien kunnen helpen.
uitleg programma:
mijn opzet is om een klein console aplication te maken. waar je een naam kan invoeren en die het daarna weergeeft op het scherm. En dit met behulp van een Class.
foutmeldingen:
ik werk met Microsoft Visual C++ 2008 Express Edtion. en in de output venster krijg ik deze errors als ik het programma wil starten:
Code:
1>------ Build started: Project: tutorialClass, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>tutorialClass.cpp