C++ Beginner programmatje (kasboek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

twanbaten

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Ik heb beperkte kennis van programmeren. Dit houd in dat ik html en php wel goed onder de knie heb tot een zeker niveau. Nu heb ik al geruime tijd de behoefte om een kas-boek programma te maken, maar ik heb geen idee waar te beginnen met C++. Alle beginner tutorials beginnen met het welbekende "Hello world" en een paar simpele input velden (allemaal vanuit een command-line principe) die ik inmiddels wel ken. Ik begrijp dat het allemaal niet zo snel geleerd is, maar heeft iemand misschien een hulpzame bron over hoe ik verder kan komen met c++. Liefst geen boeken, die heb ik ooit eens gehad, maar had moeite om de verschillende hoofdstukken aan elkaar te koppelen.

Ik wil simpel gezecht gewoon een programmatje maken waar je een aantaal velden moet invullen (inc. UI) en dat wordt dat in een database opgeslagen. En het andere deel van het programmatje is dan het weergeven van de ingevoerde gegevens (het liefst met soorteermogelijkheden).

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de GUI (Graphical User Interface) zou ik uitwijken naar C#(.net) ipv C++. Dit omdat je in C#.NET kan 'sleuren en pleuren', je hebt binnen no time een GUI in elkaar.

Ook is de database connectie in C# volgens mij ietwat beter geregeld.

Mijn tip: verdiep je eens in C#.NET, lijkt erg veel op C++ / Java.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan