C&C 3 DirectX error

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjaplayer

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
603
Eerst kon ik het spelen alleen kwamen er steeds na 10 min errors. Nu kan ik het niet spelen en er komt dan een error van DirectX. Maar ik had al DirectX 9.0c geinstaleerd:confused:
 
Wat je moet doen is:
Start -> Uitvoeren -> dxdiag.exe
Alle tests doorlopen, en kijken of er ergens iets mis is met de ondersteuning van directx vanuit je drivers voor geluid en/of video.
Zodra je hebt uitgezocht waar het probleem ligt, nieuwe drivers downloaden (liefst WHQL gecertificeerd), de oude deïnstalleren, de nieuwe installeren, en dan opnieuw die dxdiag draaien.
Hopelijk krijg je zo ooit een driver te pakken die volledig compatible is met Directx9.

Kijk anders in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) in Toepassing na of daar een duidelijker melding staat m.b.t. je directx probleem. Misschien ontbreekt er toch nog een bestand of zo.

Kijk ook na of je videokaart wel wordt ondersteund in je spel. Meestal staat dat in het boekje van het spel of op de internet-site van de makers van het spel.

Succes,

Tijs.
 
Kijk ook na of je videokaart wel wordt ondersteund in je spel. Meestal staat dat in het boekje van het spel of op de internet-site van de makers van het spel.
.

Ik heb een nVidia videokaart en als ik het goed heb dan wordt die wel ondersteund door het spel:confused:
 
Dan dus die dxdiag.exe uitvoeren, en daar alle tests doorlopen, zoals ik al geschreven had.

Het kan best zijn dat je videokaart wordt ondersteund, maar dat je driver ervoor niet goed is voor DirectX9, dus vandaar de tests via dxdiag.exe

Succes,

Tijs.
 
Er zijn inderdaad veel kaarten van nVidia prima geschikt voor games, maar oudere kaarten niet.
Hoe heet jouw videokaart?
Oftwel, wat is het type + nummer verder? Bijvoorbeeld nVidia Geforce FX5200.
 
Die kaart zou goed moeten draaien, ik zou dan even de nieuwste stabiele drivers van de nVidia-site downloaden.
Dan de oude drivers verwijderen met Driver Cleaner Professional en daarna de nieuwe drivers installeren.
 
Je moet kiezen voor Graphics Driver --> GeForce and TNT2 --> en als laatst je besturingssysteem.
Voor XP kom je dan op deze pagina uit. Jij moet, als je Windows XP gebruikt, deze driver gebruiken.

Succes!:thumb:
 
Je moet kiezen voor Graphics Driver --> GeForce and TNT2 --> en als laatst je besturingssysteem.
Voor XP kom je dan op deze pagina uit. Jij moet, als je Windows XP gebruikt, deze driver gebruiken.

Succes!:thumb:

Bedankt:thumb: ik heb nog niet gespeeld maar als ie het doet zeg ik het wel. Oja, ik gebruik Windows XP Media Center
ik was van plan om mijn computer te upgraden naar Vista. Ik zie al wat opties voor Vista
 
Laatst bewerkt:
Succes ermee!:thumb:

En, in principe kan je videokaart Vista aan, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Kijk wel naar je processor en de hoeveelheid MB RAM die je in je pc hebt zitten, 512 draait wel maar 1024 draait pas goed.
 
Ik kan weer normaal spelen zonder errors en watdanook! Ik weet niet wat ik gedaan heb
maar ik denk om dat ik bijna geen progamma's had draaien, misschien kan die videokaart
van mij niet zo veel aan.

Bedankt voor alle tips!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan