C&C Generals

• Onderwerp starter Onderwerp starter FGD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FGD

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Het installeren gaat prima en skirmish kan ik ook gewoon spelen.

Zodra ik echter training of een campaign wil doen gaat t fout. Vlak voor t einde van t filmpje of vlak erna (dat is elke keer anders) loopt mn pc vast en zie ik verticale gekleurde strepen op mn scherm. (vast is echt vast, harde reset nodig).

Aan mn systeem specs kan t denk ik niet liggen:

Asus a7n8x
Xp 2400+
512 mb DDR
Hercules Radeon 8500

Iemand een idee waar t anders aan kan liggen?

Ligt in ieder geval niet aan je specs nee...

Check dit even, of neus daar in ieder geval even rond. Daar staat vast een oplossing bij

Hmmm.. thnx voor de link, maar kom mn probleem daar niet tegen.

zou t kunnen zijn dat door de zware belasting van alle onderdelen mn voeding t niet trekt, dacht eigenlijk dat ie dan altijd instabiel zou moeten zijn maarja.

Op mn 300 watt voeding staat dus aangesloten:
Mobo, xp2400 (verbruikt de zoveel?) 2*7200rpm hdd, dvdrom, cd-rw, floppydrive, radeon 8500(heb ook geen id wat die verbruikt), een casefan en mn monitor staat ook op die voeding.

Normaal moet jou pc voldoende hebben aan 300w.
Hangt wel van de specificaties van je voeding af.

Haal, als het kan, die monitor van je voeding af.
En sluit die gewoon op het stopcontact aan.
Hij krijgt wel rechtstreek ~230V, maar je weet nooit.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat die voeding ruim voldoende is. Ik heb (ongeveer) hetzelfde systeem en kan alles prima draaien. Doet je pc het bij een ander (grafisch hoogwaardig spel) het wel goed? Als dat het geval is, denk ik eerder aan een bugje in C&C generals. Zeker ook omdat hij pas vastloopt als je een campaign doet. Misschien werkt een keer opnieuw installeren?

Als hij het ook doet bij andere grafisch hoogwaardige games/ applicaties, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. Heb je de laatste drivers van je videokaart? Heb je al eens gekeken naar de temperaturen in je systeem? (Dit kan met bijvoorbeeld speedfan of hardware monitor)

Ook als ik de monitor van mn voeding afhaal doet ie t nie.

temperaturen zijn goed, pc probe geeft: cpu 49 en mobo 38, alle laatste drivers zitten erop

andere spellen doen t goed, hoewel ik geen andere spellen heb die zo zwaar zijn als generals (volgens mij zijn die er ook niet)

Ga idd wel ff opnieuw installeren, kijken of ie t dan wel doet.

Nou heb generals opnieuw geinstalleerd. En heb nu zoals ze aanraden echt alle background progs uitgeschakeld, dus alleen explorer en systray staan nog open (irritant trouwens, schakelt iedereen alles uit???)

En heb nu een missie kunnen spelen, daarna sloeg ie weer vast.

Weet t nu echt nie meer. Twijfel toch nog steeds over mn voeding, heb net weer gekeken en er staat 300 watt op en 230 watt. Dadelijk maar eens een paar drives uitschakelen, kijken of ie t dan doet.

Iemand nog andere ideeen?

Ja, heb de patch geinstalleerd.

Heb nu ook een hdd , floppydrive en cd rw uitgeschakeld en hij doet t nog niet.

Denk dat ik het beste maar naar de winkel kan gaan en het spel ruilen, zit niet veel anders meer op .

Is het echt alleen bij dit spel, of heb je het ook al bij andere spellen?

Is echt alleen bij dit spel..

Het enige wat ik nu nog niet gedaan heb is overgaan op winxp, maar hoor er nergens iets over dat het spel niet compatible is met 98.

En ik wil helemaal niet op xp

Maar goed, die heb je dus niet. Maar misschien is het een goed idee om de nieuwste drivers voor je Nforce2 moederbord te downloaden?

Ook die zitten er al op, heb ook de bios al geflashed

Heb je al geprobeerd het spel opnieuw te installeren en bij deUn install de map Command ans Conquer Generals Data in Mijn documenten weg te gooien? en vervolgens opnieuw te installeren.

Btw, als je 'm installeerd op iemand anders z'n computer, doet ie het dan wel goed?

Het kan zijn dat de cd gewoon niet helemaal in orde is.

Probleem opgelost...

nou ja opgelost... ben toch maar overgestapt op xp en heb nu geen problemen meer.

behalve dan dat ik nu met dat *** xp opgescheept zit.

Iedereen bedankt voor zn inbreng :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het nog heel erg mee gaat vallen dat XP.... Ik heb er in ieder geval geen klachten over..

hey fgd deze vraag heeft hier even niks mee te maken hoor maar als jij windows 2000 of XP opstart duurt het starten dan bij jouw ook ongeveen 4 minuten?

dat had ik namelijk wel met win2000 snapte er niks van d8 zelf dat het aan het mobo lag :'( had jij dat ook ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan