C&C generals

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Ik wil command & conquer generals zero hour spelen op een computer met windows vista, maar telkens als het spel start ben ik de enige speler die laad en die in het spel komt. Eenmaal in het spel kan ik niets doen, zelfs niet meer afsluiten. Ik heb al port forwarding geprobeerd, zonder resultaat. Vroeger op mijn computer met xp werkte het spel perfect. Ik speelde toen wel nog met een gewone modem, nu heb ik een router met firewall...
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Dolle pret..........

Wees gerust, het zou volgens de wet van Bartjes goed moeten komen, mits je binnen "compatibiliteit" XP (met SP2) inschakelt én kiest voor het programma uitvoeren als administrator. Hier draait onder Vista het nog veel oudere Red Alert 2, dus moet (het veel later uitgebrachte) C&C met de geadviseerde instellingen sowieso gaan draaien.

Laatst bewerkt:
Dolle pret..........

Wees gerust, het zou volgens de wet van Bartjes goed moeten komen, mits je binnen "compatibiliteit" XP (met SP2) inschakelt én kiest voor het programma uitvoeren als administrator. Hier draait onder Vista het nog veel oudere Red Alert 2, dus moet (het veel later uitgebrachte) C&C met de geadviseerde instellingen sowieso gaan draaien.

Hoe en waar kan ik compatibiliteit XP inschakelen?

Rechtse klik op de .exe van de game.

Ik kan nog steeds niet verbinden met de andere spelers online... Ik vermoed dat het iets te maken heeft met mijn ip adres. Bij de spelopties staat als publiek ip adres mijn privé ip adres, ik heb dit aangepast in het bestand options.ini, maar in het spel zelf blijft hij nog altijd mijn privé ip adres weergeven.

Ik kan nog steeds niet verbinden met de andere spelers online... Ik vermoed dat het iets te maken heeft met mijn ip adres. Bij de spelopties staat als publiek ip adres mijn privé ip adres, ik heb dit aangepast in het bestand options.ini, maar in het spel zelf blijft hij nog altijd mijn privé ip adres weergeven.

het kan aan een heleboel dingen liggen.
Geen spelers Uberhaupt b.v.
Firewall. Geen port open. Enz...

het kan aan een heleboel dingen liggen.
Geen spelers Uberhaupt b.v.
Firewall. Geen port open. Enz...

Het kan niet liggen aan geen spelers, er zijn altijd spelers maar wanneer het spel dan gestart wordt zie je hun balkje niet laden. Ik heb ook al eens de nodige poorten opengezet en zelfs eens mijn ip adres geforward naar de dmz, zonder resultaat...

Op deze site lijkt er een oplossing te vinden te zijn voor het probleem: http://www.cnc-source.com/index.php?page=main/techsupport/routerhelp
Helaas werkt het niet voor mij, ik kan nog steeds alleen maar kiezen uit mijn privé ip-adres en kan niet mijn publiek ip-adres gebruiken. Daar ligt vermoedelijk het probleem...
Alle suggesties zijn welkom.

Mijn router is een US robotics, ik weet wel niet precies welk type, maar de interface is dezelfde als deze op volgende pagina waar de portforwarding voor c&c generals uitgelegd wordt.

http://portforward.com/english/rout...SureConnect/Command_and_Conquer_Zero_Hour.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan