C++ .cpp naar .dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

pacoraap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2007
Berichten
3
Hi,

Ik ben nieuw hier en direct kom ik met een vraag.

Ik hoop dat iemand me een helpende hand kan bieden of me de juiste richting op kan wijzen.

Ik ben bezig met een dyno project voor model motoren.
Daarvoor moeten twee toerentallen gemeten worden.
Ik heb nu al iets draaien onder VB 6.0 op XP via de parallel LPT1 op adres 4 en 5.
Maar het blijkt dat de scan snelheid van de parallel poort in VB te langzaam is voor twee poort scans.

Iemand heeft een tijdje geleden een motortest.cpp geschreven die toeretallen via de parallel poort zou kunnen registreren.
Althans dat is wat mij vertelt is en het zou nog een proef .ccp zijn.
De uiteindelijke C++ .dll zou sneller zijn als de VB prog.

Ik heb wat VB ervaring en sommigge dingen zijn herkenbaar in de .cpp.
Maar uiteindelijk zou dit een .dll moeten worden die ik vanuit VB kan aanroepen om toertallen (RPM) en tijd (TIMESTAMP) te gebruiken in het reeds geschreven VB programma.
Echter ontbreeekt mij elke C++ kennis en zolang ik VB nog niet helemaal onder de knie heb kan ik er beter niet aan beginnen.

Echter de persoon in kwestie is niet meer bereikbaar en ik wil toch graag verder met mijn project.
Mijn vraag is of datgene wat in de bijgevoegde MotorTest.zip file staat te gebruiken is en of er een .dll van maken veel werk is.

Alvast bedankt,

Paco Raap.
 

Bijlagen

  • MotorTest.zip
    3,5 KB · Weergaven: 17
Hallo,

Ik heb Microsoft Visual C++ 2005 express edition geinstalleerd en op zoek gegaan naar de mogelijkheid om de .cpp naar .dll om te zetten.
Binnen de helpfunctie vind ik niets dat me enige duidelijkheid geeft.
Ook nog wezen googlen maar niets wat me verder helpt.

Hoe maak je een .dll van een .cpp bestand?

Iedere tip richting een oplossing is gewenst.
Hoeft niet voor gekauwd (leer elke dag weer meer) te worden als ik maar weet waar ik het zou kunnen vinden.

Thanks, Paco
 
Ik denk dat je nu op dit moment een console applicatie hebt gemaakt of een win32 applicatie. Dit zijn projectsettings die je aan het begin van je project instelt in microsoft visual studio. Ik weet niet precies welke jullie gebruiken maar voor 2005 moet je het volgende kiezen:

Create a classlibrary.

Je moet nu de bestaande C++ files toevoegen aan dit project. Echter moet je eraan denken dat je de files nog wel moet aanpassen. Het simpelst is om gewoon via MVS een nieuwe file toe te voegen ( -> add new file) en de functie / method hierin te kopieren.

Het is even wat werk, maar ik denk dat het dan moet werken. Vergeet niet dat je geen console.write of pop-up windows, forms e.d kan gebruiken in een dll. Dit heeft geen zin.

Zie het als een 3-tier component. GUI - BL - DL / IO. Definieer van te voren goegd welke interface je wilt gebruiken.
 
Hi Jabber,

Bedankt voor het mee denken.
Ik heb op mijn homepage gevraagd om een C++ programmeur die ervaring heeft met parallel poorten en die heeft zich zonet gemeld.
Hij gaat nu kijken of de .cpp wel bruikbaar is en wat er verder nodig zou kunnen zijn..
Ik laat weten zodra er schot in de zaak zit.

Bedankt voor het mee denken zover,

Paco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan