c.d. rom werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

margareth

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
als mijn dochter een c.d.rom van school erin doet dan moet ze naar uitvoeren en dan setup.exe intoetsen en op oke klikken, als ze dat doet krijgt ze ervoor : Ga na het configuratiescherm en cofigureer de systeemonderdelen. <<<wat word daar mee bedoeld???
groeten margareth

Margareth,

ik denk dat ze moet intoetsen

D:\setup.exe (D = cdrom driver letter)

Heb je het al via verkenner geprobeerd?

grtz Guido

Hoi!

Welke Windows gebruik je?
Wat voor CD is het?

:)

het is een een gewone c.d. can school we hebben windows xp en de c.d. rom is 48x16x48x

Dit bericht is naar de moderators en administrators gestuurd.

om het duidelijker te maken voor iedereen zet ik dit bericht maar even hierbij.

Hallo Margareth,

Probeer het volgende:
-Plaatst de cd in je cdromspeler
-Ga dan naar "Deze computer" (staat op je bureaublad)
-Klik met je rechtmuisknop op het cd-romstation waar de cd inzit. Dan komt er een menuu-tje en kies dan voor de optie "verkennen".

Dan krijg je de inhoud te zien van de cdrom (zo niet dan is de cdrom niet in orde).

Vervolgens klik je dubbel op "setup" of "setup.exe".

Dan zou hij moeten werken!

Groetjes Lientje.com

Ja hoor op die manier doet hij het wel,iedereen bedankt voor de antwoorden

groetjes Margareth

heel erg vreemd,eerst kreeg ik wel te zien cdrom station en de brander maar als ik nu weer klik op deze computer en dan op verkennen is dit verdwenen?????????????????
heb het ondertussen een tig maal geprobeert (zelfs opnieuw opgestart) maar het is spoorloos verdwenen
groetjes Margareth

Verkennen

Als je op "deze computer" klikt moet je een scherm krijgen met:

dezecomputer.jpg

Klopt dat?

Dan ga je dus met de muis op het cdrom station staan zoals ik dat heb gedaan.

Dan de rechtermuisknop en dan zie je dus dat menuu-tje zoals hierboven. Dan ga je naar verkennen.

Dan ga je dus eigenlijk kijken op de cd...

Dan klik je setup.exe aan (dubbelklikken)

Ja Lientje dat kreeg ik de eerste keer ook,maar nu komt er niet meer te staan de cdrom speler en de brander (staan er dus niet meer bij)eerst wel nu staat er alleen c schijf en d schijf heel vreemd

probeer eens in de verkenner te komen... dat doe je door de starttoets (windowsvlaggetje) tegelijk met je E toets op je toetsenbord... Zie je dan aan de linkerkant tussen je mappen wel je cd-rom?

Nee,alles staat in het lijstje net als bij jou alleen de brander en de cdrom zijn er tussen uit verdwenen
De eerste keer stond het er wel tussen en heb toen ook een cdrom spelletje kunnen openen maar nu ik het dus weer heb geprobeert zijn ze verdwenen

Margareth

Geplaatst door lientje.com
probeer eens in de verkenner te komen... dat doe je door de starttoets (windowsvlaggetje) tegelijk met je E toets op je toetsenbord... Zie je dan aan de linkerkant tussen je mappen wel je cd-rom?

nee zie ik niet

Ga een naar
Deze computer
Configuratiescherm
Systeem
Apparaatbeheer

configu.jpg

appa.jpg

Zie je dan dat je cdromspeler er tussen staan?

En zo ja, hoe?

Met een uitroepteken, of vraagteken, of helemaal niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan