C/D schijf en hotfix.

Status
Niet open voor verdere reacties.

royals

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een paar vragen. Ik heb laatst weer eens een NTLDR is missing fout bij het opstarten van WIndows XP gekregen waardoor mijn systeem weer naar zijn oorspronkelijke stand werd teruggezet. Op zich niet zo erg omdat ik niet veel op C: heb staan en de meeste programma's weer opnieuw kon installeren maar toch wel een gedoe. Ik heb gehoord dat deze systeemfout vaker voorkomt en dat er meestal niet zoveel aan kan worden gedaan. :( Ook laat het scherm nu elke keer bij het opstarten zien: het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd....de schijfruimte van één of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd. Nu zijn mijn volgende vragen:

1> Is het makkelijk om mijn BIOS instellingen aan te passen?

(Ik heb gehoord dat de NTLDR opstart fout te maken heeft dat de computer boot van een verkeerde schijf dan C: en daarom de opstart-volgorde moet aangepast worden in de BIOS. C: moet bovenaan aan de lijst worden gezet. Ik heb weinig verstand van dit soort dingen dus kan ik dit beter door een expert laten nakijken?)

2> Hoe komt het dat bij een systeem error alleen de C-schijf wordt gewist en niet de D?

(Kan de C niet zo gemaakt worden dat die ook alles saved? Als ik het goed heb wordt er onder het systeem C en D verstaan?)

3> (....het bestandssysteem op D: wordt gecontroleerd....) Ik heb gezien dat ik een hotfix kan proberen uit te voeren. Is dit gevaarlijk voor de instabiliteit van mijn systeem? En als het fout gaat wordt de C: alleen aangetast?

Hartelijk dank voor uw hulp alvast :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan