C++ + DirectX en SDL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi Helpmijers,

Op youtube zie ik wel eens mensen die iets hebben geprogameerd m.b.v. C++ en DirectX/SDL/... etc.
Mijn vraag is: Waarvoor heb je DirectX/SDL... etc. voor nodig.
Ik dacht dat C++ genoeg is om een programma te scripten.
Is DirectX ook een scripttaal? Of is dat een programma met bepaalde ingebouwde codes die het scripten makkelijker maken of juist iets mogelijks maken.

Alvast bedankt,
Roy

directx en SDL zijn API's voor het aansturen van grafische kaarten. Het zijn zeg maar extensies die standaard functies beschikbaar maken zonder dat je alles weer opnieuw moet uitvinden.

pas overigens op met het woord "scripten". Scripts zijn talen die geïnterpreteerde code uitvoeren op het moment van het lopen van het programma.

C++ is een gecompileerde taal en wordt dus voor uitvoeren gecompileerd in een uitvoerbaar bestand. C++ is dus geen scripting

directx en SDL zijn API's voor het aansturen van grafische kaarten. Het zijn zeg maar extensies die standaard functies beschikbaar maken zonder dat je alles weer opnieuw moet uitvinden.

pas overigens op met het woord "scripten". Scripts zijn talen die geïnterpreteerde code uitvoeren op het moment van het lopen van het programma.

C++ is een gecompileerde taal en wordt dus voor uitvoeren gecompileerd in een uitvoerbaar bestand. C++ is dus geen scripting

Ow oke, en kan je trouwens meerdere API's gebruiken in 1 script ( of hoe je dit ook moet noemen )?

Een gecompileerd stuk software is een programma. En het engels is program vs script wat duidelijker gescheiden.

In principe is er geen limiet aan de hoeveelheid api's die je kan gebruiken, maar twee grafische api's tegelijkertijd gaat bijvoorbeeld niet werken. Hetzelfde geldt voor geluid etc. Maar een enkel programma kan API's bevatten voor besturing, graphics, geluid, databases, clients, servers, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan