c en d schijf samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alisha

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hi allemaal,

Een kennis zit met een probleempje,
het gaat om een kleine laptop van asus
de c schijf waar xp opstaat is maar 4g groot :confused:
nu staat er echter ook nog een d schijf op van 8 gb :shocked:

nu wil ze die samenvoegen, maar krijg dat maar niet voorelkaar
als ik partition magic opstart ( bootable op schijf ) staat er
Disk 0 4gb groot
Disk 1 8gb groot

deze 2 krijg ik niet samen tot 1 schijf van 12 gb ??
het lijkt er namelijk op dat er 2 schijven in die laptop zitten, maar dat lijkt me sterk
2 harde schijven in z'on kleine laptop

wie weet wat ik hieraan kan doen ?

bedankt alvast

Misschien een 8 GB memory-stick in een van de USB aansluitingen?

Tijs.

Mogelijk 2 partities C: en D: (op 1 schijf)? Evt. eerst een backup maken van D. Dan partitie D verwijderen en vervolgens de vrije ruimte (allocated space) toevoegen aan C.

Laatst bewerkt:
Hi bedankt voor jullie reakties,

ik had de partitie in Disk 1 verwijderd
maar ik krijg die dan dus niet samengevoegd met de partitie op Disk 0 ( de c schijf waar xp home opstaat )
heb het met merged ect geprobeerd, maar lukt niet

maar ik snap dus ook niet dat er een Disk 0 en Disk 1 zijn ( Zit geen sd of usb kaartje of stick in )

In de digitale wereld begint dus alles met 0. Drive C: = 0 en Drive D: = 1. Dus zou drive (partitie) 1 verwijderd zijn en zie je op je harde schijf Drive C: = 4 GB en vrije ruimte (unallocated space) = 8 GB. Er zijn genoeg (gratis) programma's te vinden op internet via Google (zoek op diskmanager), die hier weer 1 Drive (partitie van 12 GB) C: van maken.
Wat je wilde proberen met merged, begrijp ik niet. Waar komt dit vandaan?

Laatst bewerkt:
ik heb het misschien verkeerd geschreven, maar dat kwam voor in partition magic die ik gebruikte.

inderdaad als ik partition magic open staat er nu

Disk 0 partition 1 4gb
Disk 1 unallocated space

en die 2 krijg ik dus niet samen, maar dan zal ik het eens met Diskmanager proberen om disk 1 te verwijderen zodat ik die vrije ruimte wel kan toevoegen op Disk o bij partitie 1 ( 4 gb )

ga het eens proberen nu

vind je het gek dat het niet gaat je hebt 2 harde schijven in jou computer zitten

Je kunt space van 2 apparte schijven niet naar elkaar toevoegen.

disk 0 van 4 gb en

disk 1 van 8 gb harde schijf maak je computer maar open en je ziet dat er 2 harde schijven in de computer zitten;)

Laatst bewerkt:
Als het om een Asus EEE laptop gaat, zitten er inderdaad 2 schijven (flash disks) in.
Deze kun je niet samenvoegen tot 1 partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan