C: en F: gedeeld ..dit wil ik niet!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
hoi een tijdje geleden heb ik bij de buurvrouw een router geplaats (draadloos) om van haar internet te genieten echter heeft iemand dit voor ons ingesteld en nu valt mij op dat

c: en F: gedeeld zijn ..volgens mij betekend dit dat er vanaf de pc hiernaast in mijn pc kan worden gekeken dit wil ik natuurlijk niet alleen is het probleem dat ik dit niet krijg uitgezet

als ik dit probeer dan krijg ik een melding (zie screenshot) dat dit wel uit kan maar na een reboot weer aangaat ook kan ik niks

ook kan ik niks met de machtigingen doen omdat ik dan een melding krijg dat de locatie wegens administratieve doeleinden zijn gedeeld en ik dus niks kan veranderen

of maak ik me druk om niks? ik wil in ieder geval geen geneus in mijn pc

wie kan mij helpen aub

ik wil dit niet en het lijkt me ook helemaal niet nodig om alleen van het internet van de buurvrouw gebruik te maken

bvd

Bijlagen

• ScreenShot019 [].jpg
    ScreenShot019 [].jpg
    98,7 KB · Weergaven: 69
gedeeld

U bedoeld dat Uw C: schijf gedeeld is en ook Uw F: schijf

Dit kunt U uitzetten door de volgende handelingen door te nemen.

1 Rechtermuisknop op gedeelde schijf/ map, eigenschappen.
2 Tab delen, (Instellen dat de map niet wordt gedeeld)
3 Ok klikken
(Als U die melding krijgt, niet op ja klikken)
(Dat in die screenshot staat er altijd, maar hij is alleen gedeeld voor iedereen als er een handje onderstaat, niet het geval ook niet gedeeld voor netwerk gebruikers.)

PS. Uw schijf is pas gedeeld als er een handje onder staat.
Volgens mij is Uw schijf niet gedeeld.

Succes:rolleyes::)

Laatst bewerkt:
1 Rechtermuisknop op gedeelde schijf/ map, eigenschappen.
2 Tab delen, (Instellen dat de map niet wordt gedeeld)
3 Ok klikken
(Als U die melding krijgt, niet op ja klikken)

dit snap ik maar na een reboot is ie weer gedeeld

het kan zijn dat ik me druk maak om niets hoor ook weinig verstand van trouwens maar dit was eerst niet en ik vertrouw het niet

wie kan mij uitleggen hoe dit komt en hoe misschien uit te zetten (permanent)

ps als ik niet op ja klik dan kom ik niet verder of begrijp ik het verkeerd?

Laatst bewerkt:
delen schijven

Staat er een handje onder Uw C:\ schijf of Uw F:\ Schijf?:)

Staat er een handje onder Uw C:\ schijf of Uw F:\ Schijf?:)

nee u zal gelijk hebben ik geloof u wel... echter zit het me dan toch nog dwars hoor en het liefst zag ik het anders.. omdat dit eerder ook niet zo stond ingesteld

dus waarom nu wel?? en waarom gaat het niet uit het staat toch niet zomaar zo ingesteld opeens?

delen schijven

Oke, nee een harddisk/ map is alleen gedeeld als er een handje onder staat.
Bij de locale schijven in een pc staat dat er altijd (screenshot van U) maar het is dan absoluut niet gedeeld.
(screenshot van U) dat staat er meestal wel als U met een netwerk verbonden bent, maar echt waar niemand kan in Uw bestanden, dan staat er een handje onder.

Fijn dat ik U kon helpen.:thumb:

Laatst bewerkt:
ja bedankt voor de genomen moeite en de geboden hulp

toch wil ik nog vragen aan anderen om even hun mening hierover te uitten

hoe dit kan en eventueel toch veranderd kan worden alvast bedankt

de server service uitgezet en het is opgelost...;)

Bij de locale schijven in een pc staat dat er altijd (screenshot van U) maar het is dan absoluut niet gedeeld.
(screenshot van U) dat staat er meestal wel als U met een netwerk verbonden bent, maar echt waar niemand kan in Uw bestanden, dan staat er een handje onder.

Nog even wat rechtzetten: een schijf is -altijd- gedeeld, handje of geen handje. Dit is een Windows Share.
Indien met de toegangscodes heeft tot de doel PC dan kan de schijf gewoon benaderd worden, handje of geen handje.

Het handje delen (om het maar zo even te noemen) geeft meer geavanceerde opties aan een gedeelde schijf die het voor het beheren makkelijker maken.
Zolang je bestands- en printerdeling in de firewall hebt uitgeschakeld en/of niets hebt veranderd aan de manier waarop netwerkgebruikers zich aanmelden op jouw computer is er niets aan de hand. Schakel voor de zekerheid ook het gast-account uit.

De service uitzetten voorkomt het opnieuw aanmaken van de standaard shares.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan