C++ en SFML

Status
Niet open voor verdere reacties.

e-mail-user

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
133
Ik heb nu wat vingeroefeningen met SFML achter de rug.

Wat opvalt is dat ik nu in de map waar de *.exe staat soms meerdere *.dll bestanden moet toevoegen.

Wanneer ik zonder SFML een programma compileerde en linkte, dan was dat niet nodig.
SFML is per slot niet meer dan een library; toegevoegd aan de Standard Library dat wel.
Maar dan nog.

Het lijkt me nogal vervelend om bij een release ook nog die *.dll-en mee te pakken.
a. Waar is het voor nodig. Een programma zonder SFML doet het toch ook.
b. Is dit met correcte instellingen van Eclipse en/of CDT wellicht te vermijden?

Graag een reactie
 
a. Dit is nodig omdat je functies van SFML wilt gebruiken in je programma. Deze functies zijn gedefinieerd in die dll-bestanden. Zonder die bestanden kan je die functies dus niet aanroepen.
b. Eigenlijk is er geen reden om dit te vermijden (behalve DLL Hell misschien), omdat vrijwel elk programma dll-bestanden meelevert. Als je het toch wilt vermijden moet je de bibliotheek die je gebruikt "statisch linken" (i.p.v. dynamisch). Al heb ik geen idee hoe je dat moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan