C-formatteren;herkent XP partities?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansije

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2003
Ik wil mijn C-schijf formatteren. OS XPpro. De vraag is: herkent de software van XP dat ik een tweetal partities wil behouden? In het forum ook veel gelezen over F8 en BIOS, wat kan ik daar mee?
Op voorhand bedankt voor jullie advies.

jansije zei:
Ik wil mijn C-schijf formatteren. OS XPpro. De vraag is: herkent de software van XP dat ik een tweetal partities wil behouden? In het forum ook veel gelezen over F8 en BIOS, wat kan ik daar mee?
Op voorhand bedankt voor jullie advies.
zorg dat in je bios de volgorde van opstartmedia staat ingesteld op eerst de cd rom daarna de hard disk (tijdens starten pc op del of F2 drukken kom je meestal in de bios, kan per pc verschillen)
als je dat gedaan hebt de cd van xp pro erin doen
herstarten dan vraagt de pc of je van cd wilt opstarten, druk op een knop
en dan krijg je vanzelf een keuzemenu waar je de nieuwe installatie wilt neerzetten. als je de c partitie wilt gebruiken zal je die moeten leegmaken (in het menu staat dat) en snel formatteren als NTFS; daarna kan je van start met de rest van de installatie

Laatst bewerkt:
Jheroen zei:
zorg dat in je bios de volgorde van opstartmedia staat ingesteld op eerst de cd rom daarna de hard disk (tijdens starten pc op del of F2 drukken kom je meestal in de bios, kan per pc verschillen)
als je dat gedaan hebt de cd van xp pro erin doen
herstarten dan vraagt de pc of je van cd wilt opstarten, druk op een knop
en dan krijg je vanzelf een keuzemenu waar je de nieuwe installatie wilt neerzetten. als je de c partitie wilt gebruiken zal je die moeten leegmaken (in het menu staat dat) en snel formatteren als NTFS; daarna kan je van start met de rest van de installatie

Dank je voor je uitleg.
Pfffff...wordt nog een hele klus.

xp komt alleen aan de partitie die je toewijst en de andere laat hij intact en zie je dus later gewoon weer terug

Gelukt!!

jansije zei:
Dank je voor je uitleg.
Pfffff...wordt nog een hele klus.

Dank jullie wel voor de bijdrage. Het is gelukt.
Ware het niet dat het meeste werk ging zitten in het opnieuw aanleggen van de internetverbinding. Als laatste mogelijkheid leek mij, dat de netwerkkaart stuk zou kunnen zijn. Wel erg toevallig niet? De bestaande herkende de drivers niet.....
Kort en goed: een nieuwe netwerkkaart er in, en het loopt weer als een tierelier!
Goede vakantie allemaal!

prima dat het gelukt is! prettige vakantie
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan