C: Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

furynator

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Berichten
16
Hallo,

Ik denk dat ik mijn C: drive ga formatteren maar ik moet eerst zeker weten:

Is het alleen de Windows map die belangrijk is?

Ik probeerde de windows map naar m'n F: drive to kopieren maar kreep error bij het kopieren "Het bestand is door een programma of user in gebruik,sluit alle programma's af en probeer opnieuw"

Ik kan het programma tog ni afsluiten? Het is windows zelf :?

Weet iemand hoe ik veilig m'n C: kan formatteren?
 
De belangrijke mappen zijn Documents and Settings, Program Files en Windows. Het kopiëren van Windows (map) is niet mogelijk. Als je je C:\ schijf formatteert moet je Windows opnieuw installeren. Ook overzetten van Program Files gaat erg lastig worden, je kan beter je software opnieuw installeren nadat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. Alleen Documents and Settings kan je overzetten, al is het verstandiger om alleen Mijn documenten, Favorieten etc. over te zetten. Bestanden daarin zoals ntuser.dat moeten niet worden verplaatst, zeker niet op een verse Windows.
Wat ik je aanraad is om een backup te maken van al je belangrijke bestanden; denk hierbij aan de inhoud van Mijn documenten en Favorieten etc. Je idee om mappen te plakken op een nieuwe installatie gaat echt niet meer lukken met Windows. Alleen in DOS kon dat nog. ;)

Succes
 
Laatst bewerkt:
Zou dit lukken:

Windows,documents and settings en program files overzetten naar een CD?

Dan achter het formatteren er terug opzetten?
 
Nee, Windows werkt zo helemaal niet. Je kan die mappen niet overzetten, vroeger kon dat nog en dat was ook zo leuk aan DOS. Als dit nog zou kunnen zou er heel veel misbruik van gemaakt kunnen worden, denk aan illegale Windows etc.
Als je je harddisk wilt formatteren zal je echt Windows opnieuw moeten installeren.

Groetjes,

Kevin.
 
Dast probleem juist..

Ik heb geen cd's meer;wel m'n key maar geen cd's

Buren hebben geen pc,familie gebruikt bijna allemaal Vista ><
 
Dan heb je het belangrijkste, de key.
XP kun je op 1.000.000.000 plaatsen op het w w w downloaden.
 
Dan heb je het belangrijkste, de key.
XP kun je op 1.000.000.000 plaatsen op het w w w downloaden.

Zou je een link kunne geven? De meeste die ik vind zijn die je eigen systeem hacken,Of 40aparte download links hebben

~Fury
 
- Waarom wil je formatteren?
Met formatteren haal je de hele schijf leeg. Als je daarna alles weer terug wilt zetten, wat ben je dan eigenlijk aan het doen?
(de garage leeghalen, schoonvegen, en vervolgens álle troep weer terugzetten).

Volgens mij mag je de CD ook niet downloaden vanwege allerlei regeltjes en wetgevingen maar het gaat om de key. Daar betaal je voor.
 
- Waarom wil je formatteren?
Met formatteren haal je de hele schijf leeg. Als je daarna alles weer terug wilt zetten, wat ben je dan eigenlijk aan het doen?
(de garage leeghalen, schoonvegen, en vervolgens álle troep weer terugzetten).

Volgens mij mag je de CD ook niet downloaden vanwege allerlei regeltjes en wetgevingen maar het gaat om de key. Daar betaal je voor.

Als 'ie de troep nu eens niet terugzet, dan houd je in je posting een iets andere zin over (wat groter afgedrukt), mogelijk gaat het TS dáár (schoonvegen en een cleane Windows terugzetten) om?
 
Laatst bewerkt:
Als 'ie de troep nu eens niet terugzet, dan houd je in je posting een iets andere zin over (wat groter afgedrukt), mogelijk gaat het TS dáár (schoonvegen en een cleane Windows terugzetten) om?

Ik snap wel wat je bedoelt maar als je álles terugzet wordt het systeem niet schoner. Stel dat je doet wat deze persoon zegt, dan zet je álle programma's, álle instellingen en álle bestanden weer terug. Je hebt in feite de situatie zoals hij was en er is niets veranderd.
Misschien was mijn voorbeeld niet helemaal duidelijk :).

Ik vermoed dat de TS een aantal termen niet helemaal duidelijk heeft. Is niet erg, daar zijn wij voor :thumb:.
 
Alles nog eens rustig doorgelezen en ja, ik ben het met je eens zoals TS het nu stelt, hij waarschijnlijk (lees: zeker) álles terugkrijg, dus idd. óók de troep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan