Hallo iedereen,
Ik probeer een .dll voor Messenger Plus te maken, maar om functies bruikbaar te maken hiervoor moet je je functies blijkbaar exporteren. Nu heb ik de volgende (test) code:
Maar dit heeft net niet het gewensde effect, omdat er nu niet msgBox wordt geexporteerd, maar _msgBox@0 (dus onbruikbaar voor MSG+
)

Nu denk ik dat ik een .def bestand moet gebruiken, zoals in een voorbeeld dat ik hier heb gevonden, in dit voorbeeld werkt het wel en worden de functies geexporteerd als de gewone namen.
Nu is het probleem alleen dat als ik een .def bestand in mijn project toevoeg, hij het niet lijkt mee te nemen als ik hem compileer (Een verandering in het .def bestand zorgt er niet voor dat het project out of date is), weet iemand hoe ik dit moet doen en/of ik een fout maak in mijn code? Want het begint me redelijk te frustreren nu ik er 3 dagen mee bezig ben..
PS: ik gebruik vs2010
Ik probeer een .dll voor Messenger Plus te maken, maar om functies bruikbaar te maken hiervoor moet je je functies blijkbaar exporteren. Nu heb ik de volgende (test) code:
Code:
extern "C" __declspec(dllexport) int __stdcall msgBox()
{
return 1;
}

Nu denk ik dat ik een .def bestand moet gebruiken, zoals in een voorbeeld dat ik hier heb gevonden, in dit voorbeeld werkt het wel en worden de functies geexporteerd als de gewone namen.
Nu is het probleem alleen dat als ik een .def bestand in mijn project toevoeg, hij het niet lijkt mee te nemen als ik hem compileer (Een verandering in het .def bestand zorgt er niet voor dat het project out of date is), weet iemand hoe ik dit moet doen en/of ik een fout maak in mijn code? Want het begint me redelijk te frustreren nu ik er 3 dagen mee bezig ben..
PS: ik gebruik vs2010