Voor een private server te maken moet je gebruik maken van packets.
Wat zijn packets ?
laten we als voorbeeld het spel WoW nemen.
Een packet is een serie van bytes(normaal in hexdecimale getallen) wat de server en computer naar elkaar versturen.
Het is hetzelfde als 2 mensen tegen elkaar zitten te praten, ze wisselen informatie.
Bij computers versturen ze de packets naar elkaar en vragen ze voor informatie te krijgen.
In WoW zijn de packets gedecodeerd, dus ze kunnen geen willkeurige packet in ontvangst nemen.
De Client decodeerd de packet en stuurt de antwoorden die zijn gedecodeerd.
De Server laat alleen de Client de packetten versturen.
Hoe kan je zo'n packet krijgen?
Je download een packet sniffer of een packet analyser.
Elk spel heeft zen eigen packets dus daar gaat de server al zeggen van: Ik ken dit packet niet dus geen verbinding maken
maar ook elk spel connecteerd op een bepaalde poort
voor ROSE liggen deze op 29000/29100/29200
maar een ander spel bijv WoW liggen deze poorten op 8700/8701
Ik heb zelf ook een private server aan het maken.
Maar ben er voor de moment even mee gestopt.
Hier is mijn packet in C# , Maar deze is nog niet af
Code:
public class Packet
{
// Fields
public ushort Size;
public ushort Command;
public ushort UnUsed;
public byte[] BYTE = new byte[4096];
//default constructor
public Packet()
{
Size = 8;
Command = 0;
UnUsed = 0;
}
// Constructor
public Packet(ushort Hex, ushort size, ushort unused)
{
Hex = Command;
size = Size;
unused = UnUsed;
}
// Constructor.
public Packet(ushort HexGetal)
{
Size = 8;
UnUsed = 0;
Command = HexGetal;
}
// Methode
public void AddByte(byte Value)
{
BYTE[Size] = Value;
Size += 1;
}
// methode
public void AddString(string Value)
{
byte[] CharValue = System.Text.Encoding.Default.GetBytes(Value);
for (int i = 0; i < CharValue.Length; i++)
AddByte(CharValue[i]);
}
public void EndPack()
{
/* Maak hier een einde packet*/
}
public void Decryption()
{
/*
* maak hier uw decrypt */
}
public void Encryption()
{
/*
* maak hier uw Encryption
*/
}
Voor connectie te leggen naar de client to op een IP: 127.0.0.1 of uw eigen IP, is het voor elk spel anders.
Bij het eene spell moet je de connectie leggen met een executable file met daarachter een IP, voorbeeld: Text.exe 127.0.0.1
En bij een ander spel is dat gewoon een bestandje openen in textblok en IP verranderen.
Het is dus voor elk spel verschillend.
Maar over welk spel gaat het ? als ik vragen mag
PS::
Een private server maken is legaal alleen als het voor eigen gebruik is.
Als je uw server publiek wil stellen, bestaat de kans dat je boetes kan krijgen, Maar normaal waarschuwen ze u eerst.
Je mag het publiek stellen, onder bepaalde voorwaardes, dat is bij sommige van die spelletjes het geval.
Met vriendelijke groetjes Jim.