C:/ incorrect

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Berichten
1.585
Hey hey

Ik heb een probleem, zodra ik "Deze computer" open staat er "Totale grootte 17.7gig" en "beschikbaar 3gig" wat ik vreemd vind want ik kan zelfs niet eens meer films branden, dus ik binnen de C:/ schijf elke map checken op hoeveel ruimte het inneemt, en program files is de meeste met 3 gig, dus max zou het 3.5 gig moeten zijn met ELKE map ruimte bij elkaar opgeteld. (andere mappen zijn 40 mb soms 700kb etc.). Ook kan ik C:/ niet meer defragmenteren, zodra het klaar is zegt hij dat het voltooid is, maar tis nog steeds 75% rood :shocked: Enig idee ?
 
Sart eens op in de veilige modus en doe een aantal dingen:

- begin met het openen van de map met jouw naam / de gebruikersnaam in documents and settings en verwijder binnen "local settings" de bestanden in de map met tempfiles en ook de bestanden in de map "temporary internet files",
-check op spyware met Adaware,
-leeg de prullenbak,
-doe schijf opruiming


Als je de acties hebt uitgevoerd zou het een stuk beter moeten gaan?

Zo ja, doe nu dan eens defragmentatie.

Vanzelfsprekend heb je een goede virusscanner en heb je GEEN virus op je schijf / schijven..................... ?
 
Laatst bewerkt:
draai eerst maar eens check disk te berijken via schijf eigenschapen.
je zal dan moeten herstarten want in windows mode wil die niet.
dan herstart je na checkdisk in veilige modus en probeer vanuit daar defragmanteren.
 
Gelet op de wekker morgenochtend, ga ik nu offline en zal ik dus niet meer (kunnen) reageren op vervolg postings.
Morgen weer verder..............
 
vreemd ik zag jou reacties niet pasja :p
nou ik denk dat hij/zijj er verder dan wel uit komt zo niet horen we het vast wel weer.
 
Ja sorry, was WEER eens laat met reageren. Ik zal die dingen eens doornemen :cool: zal morgen wel wat laten horen, vanacht defrag. doen nadat ik de bovenstaande dingen gedaan hebt! ;)

Greetz. G-M
 
Gedaan, schijfopruiming gedaan> checkdisk gedaan duurde idd toch best lang vooral 4/5. daarna op windows gedefragmenteerd+veilige modus maar doet niets, krijg op het laatste een msg te zien met daarop.: Kan de volgende bestanden op dit volume niet defragmenteren. En dan kom ik mappen tegen zoals "Mijn documenten" en "Local settings" Misschien is de schijf zo corrupt dat hij gewoon op de sterf plank ligt, en staat te springen op format of ?
 
als de schijf corupt is zal ik zo wie zo geen win instaleren op die maar een ander kopen
 
Mja zal morgen eens voor 20gig hd zoeken, aangezien ik er alleen windows O/S op zet rest gaat op mijn 250 gig. Zal topic als opgelost aanvinken :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan